سردار سلیمانی بزرگ‌ترین شخصیت تقریبی معاصر جهان اسلام است
کد خبر: 3916606
تاریخ انتشار : ۲۵ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۰:۵۳

سردار سلیمانی بزرگ‌ترین شخصیت تقریبی معاصر جهان اسلام است

فرمانده سپاه کرمان با بیان اینکه اربعین حسینی بخشی از زمینه‌سازی سردار سلیمانی برای اسلام است، گفت: شهید سلیمانی نگاه‌ها را به اسلام تغییر داد و بزرگ‌ترین شخصیت تقریبی معاصر جهان اسلام است که همه را در جبهه مقاومت دور هم جمع کرد.

به گزارش ایکنا از کرمان، به نقل از سپاه ثارالله استان، سردار حسین معروفی، فرمانده سپاه استان کرمان دیروز جمعه، 24 مردادماه در جمع مداحان گفت: جامعه امروز بیشتر از هر روزی تشنه مکتب اهل بیت(ع) است.

وی با بیان اینکه مداحان حرفه الهی و انسانی دارند و انسان را با ذکر اهل بیت(ع) به اندیشه و تفکر به فرهنگ اهل بیت(ع) وادار می‌کنند، افزود: عاشورا حقیقت دین اسلام است و مداحان اهل بیت(ع) مروج مکتب عاشورا هستند.

فرمانده سپاه ثارالله کرمان با یادآوری اینکه در دوران دفاع مقدس نیز مداحان نقش بی‌بدیلی داشتند، بیان کرد: به‌عنوان مثال صادق آهنگران با نیم ساعت مداحی قدرتی بی‌نظیر به لشکریان ثاراللهی می‌داد و باعث خط‌شکنی و عبور از دشمن می‌شد.

وی با بیان اینکه شیوع ویروس کرونا و محدودیت برگزاری مراسم ماه محرم دلیلی نمی‌شود که از وجود مداحان استفاده نشود، تصریح کرد: این تهدید را باید به فرصت تبدیل کرده و از فضای مجازی استفاده بهینه کنیم.

معروفی با اشاره به اینکه فضای مجازی را باید به سمت حقیقی خود ببریم و محرم را در این فضا اقامه کنیم، افزود: قاسم سلیمانی نازنین عاشق اهل بیت(ع) بود و در جنگ هم می‌دیدیم که در بحبوحه جنگ از مداحان می‌خواست از حضرت زهرا(س) برای او مداحی کنند.

وی با بیان اینکه او باور قلبی داشت که عشق به اهل بیت(ع) گره‌گشا است، گفت: عشق به اهل بیت(ع) باعث استحکام درونی حاج قاسم شد و همین مسئله سبب شد که وی در برابر دشمن نلرزد.

فرمانده سپاه ثارالله کرمان با اشاره به اینکه اهل‌بیت(ع) مفسران قرآن کریم هستند و بدون آن‌ها نمی‌شود قرآن را درک کرد، ادامه داد: حاج قاسم به‌خوبی این را می‌دانست و با اهل بیت(ع) به خدا رسید. حاج قاسم با شهادتش آسمانی شد. او جز فدا شدن برای خدا چیز دیگری نمی‌خواست.

معروفی با اشاره به اینکه همانطور که حضرت آقا فرمودند حاج قاسم صاحب مکتب است و او عمل کننده مکتب عاشورا و مکتب امامین انقلاب اسلامی است، اظهار کرد: شهید سلیمانی مکتب امام خمینی(ره) و امام خامنه‌ای را در جهان اسلام عملیاتی کرد.

وی با بیان اینکه اربعین حسینی بخشی از زمینه‌سازی حاج قاسم برای اسلام است، گفت: شهید سلیمانی نگاه‌ها را به اسلام تغییر داد و بزرگ‌ترین شخصیت تقریبی جهان اسلام است که همه را در جبهه مقاومت دور هم جمع کرد.

فرمانده سپاه ثارالله کرمان با بیان اینکه ویروس کرونا کشور را با مشکلاتی روبه‌رو کرده است و مردم دچار مشکل جدی معیشتی شده‌اند، گفت: کار و شغل مردم از دست رفته است و وظیفه ما این است که اجازه ندهیم محب اهل بیت(ع) غصه معیشت بخورد.

وی با اشاره به اینکه همه ما در معرض امتحان الهی قرار داریم و باید با جهت‌دهی و جمع‌آوری کمک‌های خیرین و مردم انفاق را در جامعه بگسترانیم، افزود: فرهنگ عاشورا نشاط‌آور است و ما باید نشاط معنوی را در جامعه ایجاد کنیم.

معروفی با بیان اینکه دل همه مردم می‌سوزد که مجالس اهل بیت(ع) تعطیل شده است، گفت: خیلی‌ها دنبال آن می‌گردند جایی را پیدا کنند تا برای امام حسین(ع) گریه کنند و قوت قلب بگیرند.

وی با بیان اینکه خودم را یک بچه هیئتی می‌دانم و در این روزها که برگزاری مجالس محدود شده است غصه‌دار هستم، تأکید کرد: صدا و سیما وظیفه دارد در ایام محرم و صفر امسال برنامه‌های متعدد عاشورایی تدارک ببیند.

انتهای پیام
captcha