تحقق عدالت پیش‌زمینه کاهش آسیب‌های اجتماعی است
کد خبر: 3916631
تاریخ انتشار : ۲۵ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۲:۰۱

تحقق عدالت پیش‌زمینه کاهش آسیب‌های اجتماعی است

مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان شمالی بیان کرد: تحقق عدالت اجتماعی لازمه توسعه دینی و فرهنگی هر جامعه است که اگر با مشکل مواجه شود، آسیب‌های اجتماعی فراوانی در جامعه پدیدار می‌شود.

تحقق عدالت اجتماعی پیش‌زمینه کاهش آسیب‌های اجتماعی استبه گزارش ایکنا از خراسان شمالی، حجت‌الاسلام علی خادمی، مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان شمالی، 25 مرداد ماه، در نشست مبلغات دینی مناطق ویژه، اظهار کرد: امروزه ما با هجوم آسیب‌های اجتماعی فراوانی در جامعه مواجه هستیم که بخشی از آن‌ها در عدم تحقق کامل عدالت اجتماعی ریشه دارد و بروز این مشکلات و آسیب‌ها بر مسئولیت مبلغان و مبلغات دینی می‌افزاید.

مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان شمالی با اشاره به توطئه‌های دشمنان برای آسیب زدن به اعتقادات دینی مردم، افزود: در کشور ما با وجود همه کاستی‌ها، ضعف مدیریت‌ها، کم‌تجربگی‌ها و فشارهای مستمر و همه‌جانبه دشمنان، عدالت اجتماعی نسبی در جامعه وجود دارد که البته مرهون تلاش‌های همه آحاد جامعه برای رسیدن به تعالی و توسعه است.

وی بیان کرد: یکی از مهم‌ترین آسیب‌های اجتماعی که دشمنان بر روی آن سرمایه‌گذاری‌های هنگفتی کرده‌اند، خانواده‌های ایرانی هستند و تلاش آن‌ها بیشتر برای از بین بردن اعتقادات دینی بانوان است؛ چراکه تربیت فرزندان در هر خانواده‌ای به عهده مادر است و اگر این رکن اصلی خانواده با چالش‌هایی مواجه شود، تمام افراد خانواده و بالطبع کل جامعه دچار آسیب می‌شوند.

حجت‌الاسلام خادمی تصریح کرد: نقش مبلغان و مبلغات دینی در محلات به‌ویژه مناطق ویژه با توجه به رسالت ذاتی آن‌ها درزمینهٔ آموزش‌های عمومی احکام، قرآن و آداب اسلامی و اعتقادی بسیار اهمیت دارد و لازم است با برنامه‌ریزی و تدوین‌شده در طول ایام سال اجرا شود تا خواب‌های پریشان دشمنان تعبیر نشود.

وی تأکید کرد: یک مبلغ و مبلغه توانمند با استفاده از رهنمودهای ارزشمند قرآن کریم و استفاده از احادیث ائمه اطهار صلوات الله علیهم و نهج‌البلاغه امیرالمؤمنین علیه‌السلام به‌خوبی می‌تواند جوانان و نوجوانان را به ارزش‌های اصیل اسلامی جذب کند.

مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان شمالی بابیان اهمیت تبلیغ دین اسلام در دنیای نوین اظهار کرد: راهبرد اصلی دینِ اسلام، ایجاد نظم نوین اسلامی در جهان است و چشم‌انداز نهایی آن، تشکیل حکومتِ اسلامی در عرصه جهانی است و امروز یک مبلغ توانمند نقش مهمی در هدایت نسل جوان و نوجوان بر عهده‌دارند که با توجه به گسترش همه‌جانبه تهاجم فرهنگی غرب این وظیفه بیش از هر زمان دیگری بر دوش آن‌ها سنگینی می‌کند.

انتهای پیام
captcha