تبلیغ مردمی و اجتماعی؛ از مهم‌ترین ملزومات گسترش ارزش‌های دینی در جامعه
کد خبر: 3916636
تاریخ انتشار : ۲۵ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۲:۱۶

تبلیغ مردمی و اجتماعی؛ از مهم‌ترین ملزومات گسترش ارزش‌های دینی در جامعه

مدیر کل تبلیغات اسلامی استان اردبیل تبلیغ مردمی و اجتماعی را از مهم‌ترین ملزومات گسترش ارزش‌های دینی در جامعه و تبلیغ عملی و ملموس در بین مردم عنوان کرد و افزود: تبلیغ مردمی تبلیغی است که مردم روحانیون را فقط در بالای منبر یا در نماز جماعات نبینند، بلکه علاوه بر فعالیت‌های دینی، آن زمانی که مردم دچار مشکل هستند روحانیون در رفع آن مشکلات قدم بردارد و کنار مردم باشد.

تبلیغ مردمی و اجتماعی؛ از مهم‌ترین ملزومات گسترش ارزش‌های دینی در جامعهبه گزارش ایکنا از اردبیل، حجت‌الاسلام قاسم جعفرزاده، مدیر کل تبلیغات اسلامی استان اردبیل، ۲۵ مردادماه در نشست با امام جمعه شهرستان نیر، گفت: مطالبه جدی رهبر معظم انقلاب از سازمان تبلیغات اسلامی، اسلام ناب است، اسلام انقلابی و اسلام به معنای جامع کلمه اسلام اثرگذار و تحول آفرین، که ما باید در بحث‌های فرهنگی و تبلیغی به این امر بیش از پیش توجه داشته باشیم.
وی تبلیغ مردمی و اجتماعی را از مهم‌ترین ملزومات گسترش ارزش‌های دینی در جامعه و تبلیغ عملی و ملموس در بین مردم عنوان کرد و افزود: تبلیغ مردمی تبلیغی است که مردم روحانیون را فقط در بالای منبر یا در نماز جماعات نبینند، بلکه علاوه بر فعالیت‌های دینی، آن زمانی که مردم دچار مشکل هستند روحانیون در رفع آن مشکلات قدم بردارد و کنار مردم باشد.
مدیر کل تبلیغات اسلامی استان، فعالیت اجتماعی روحانیون در ایام کرونا را قابل تقدیر دانست و گفت: عملکرد روحانیون در ایام کرونا بسیار مورد توجه مردم و مسئولین است و در بازخوردی که از مردم دریافت شده، حضور روحانیون کنار مردم باعث آرامش و اطمینان آنان بوده است.
وی از انتخاب مسجد فعال در شهرستان نیر، جهت اجرای طرح تحول اجتماعی خبر داد و افزود: در جامعه کنونی ضروری است که مسجد به‌عنوان محور فعالیت‌های دینی، فرهنگی و اجتماعی باشد همان مسجدی که وزان مسجد حضرت رسول اکرم (ص) باشد باید مورد توجه قرار گیرد و در جامعه هر آسیب و مشکلی باشد در مسجد حل شود.
حجت‌الاسلام جعفرزاده، به برگزاری مراسم محرم امسال اشاره کرد و افزود: در ایام کرونا و در شرایطی که عافیت و سلامتی مردم در اولویت تمامی برنامه و مراسم قرار دارد، هر تصمیمی که ستاد ملی کرونا اتخاذ کند طبق آن عمل خواهیم کرد و بنا بر اجرای برنامه‌های محرم در فضای باز و وسیع با رعایت پروتکل‌های بهداشتی و فاصله اجتماعی است تا هم عزاداری اباعبدالله الحسین(ع) برگزار شود و هم سلامتی عزاداران حفظ شود.
در ادامه حجت‌الاسلام نعمتی، امام جمعه نیر، در سخنانی ضمن تقدیر از حضور مدیر کل تبلیغات اسلامی استان در این شهرستان، بر ضرورت توجه به توسعه فعالیت‌های فرهنگی در این شهرستان تاکید کرد و افزود: در شهرستان نیر حافظان قرآن مستعد تربیت یافته که در مباحث قرآنی از این حفاظ و فعالان قرآنی بهره می‌بریم که این خود ظرفیت و بستر مناسبی برای توسعه فعالیت‌های دینی در این شهرستان است.
وی شهرستان نیر را مرکز گردشگری و محل تردد مسافران در فصول مختلف سال عنوان کرد و افزود: شهرستان نیر بلحاظ وجود موقعیت‌های مناسب گردشگری و همچنین قرار گرفتن در مسیر تردد مسافران، سالانه پذیرای تعداد کثیر مسافر از مناطق مختلف کشور است در این خصوص، حضور مبلغ و روحانی فعال در امر تبلیغ و فعالیت‌های فرهنگی نیاز اساسی این شهرستان است که بایستی مورد توجه قرار گیرد.
امام جمعه نیر، بر ضرورت تولید محتوای فرهنگی برای اجرا در شهرستان‌ها تاکید کرد و افزود: بایستی در اتاق فکر استانی محتوا‌های عالی در خصوص مباحث فرهنگی تولید شود و به شهرستان‌ها برای اجرا ابلاغ شود البته در شهرستان نیر این امر با تلاش اداره تبلیغات اسلامی این شهرستان و جوانان فعال فرهنگی و تبلیغی صورت میگیرد، اما در خصوص تخصیص اعتبار و ارائه محتوا باید از مرکز استان اقدامات مناسبی صورت گیرد.
حجت‌الاسلام نعمتی به فعالیت‌های خیرین در بحث کمک‌های مومنانه اشاره کرد و افزود: در ایام کرونا تعدادی از خیرین در اقدامی خداپسندانه به یاری آسیب دیدگان از کرونا شتافته و بسته‌های معیشتی تهیه و در اختیار آنان قراد دادند. بسیاری از خیرین نیز در قالب مشاغل فنی و مسکن ساز، با هماهنگی دفتر امام جمعه، در مناطق روستایی و محروم اقدام به ساخت مسکن برای افراد بی بضاعت کرده اند که این امر نشانگر فعالیت‌های تبلیغی و فرهنگی در راستای جذب خیرین در این شهرستان است.
وی در پایان بر ضرورت توجه جدی به توسعه فعالیت‌ها فرهنگی در شهرستان‌ها تاکید کرد و خواستار اختصاص بودجه مناسب برای اجرای طرح‌های تبلیغی در این شهرستان شد.

انتهای پیام
captcha