ابراز نگرانی سازمان ملل در رابطه با نفتکش «صافر» در یمن
کد خبر: 3916650
تاریخ انتشار : ۲۵ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۳:۳۸

ابراز نگرانی سازمان ملل در رابطه با نفتکش «صافر» در یمن

آنتونیو گوترش، دبیرکل سازمان ملل متحد از نگرانی شدید خود نسبت به نفتکش «صافر» در نزدیکی سواحل غربی یمن خبر داد.

ابراز نگرانی دبیرکل سازمان ملل در رابطه با نفتکش صافر در یمنبه گزارش ایکنا به نقل از روزنامه فرامنطقه‌ای القدس العربی، در بیانیه‌ای که از سوی «استفان دوجاریک» سخنگوی رسمی دبیرکل سازمان ملل متحد صادر شده، آمده است: تقریباً از سال 2015 هیچ محافظتی از نفتکش قدیمی صافر انجام نشده که این امر موجب انفجار مهیب، آتش‌سوزی و یا خروج حجم زیادی از نفت خواهد شد و پیامدهای زیست‌محیطی و انسانی خطرناکی را برای یمن و منطقه به همراه خواهد داشت.

گوترش با هشدار نسبت به آسیب‌های زیستی نشت نفت به دریای سرخ که تکیه‌گاه 30 میلیون نفر در مناطق مختلف است، توضیح داد: نشت نفت موجب بسته شدن بندر الحدیدة برای چندین ماه خواهد شد که بحران اقتصادی شدیدی را به همراه خواهد داشت و میلیون‎ها نفر از دستیابی به غذا، کالا و دیگر نیازهای اساسی محروم می‎شوند.

دبیرکل سازمان ملل خواستار رفع فوری موانع در برابر تلاش‎های لازم در راستای کاهش خطرات ناشی از نفتکش صافر و ایجاد شرایط برای دسترسی بدون شرط کارشناسان مستقل به این نفتکش و انجام ایمنی‌های لازم و انجام اصلاحات اولیه احتمالی شد.

وی افزود: این ایمن‌سازی شرایط را برای گام‌های بعدی که برای ممانعت از ایجاد بحران لازم است، فراهم می‌کند.

گفتنی است، در تاریخ 27 می آب به اتاق موتور این کشتی نفوذ کرد که این امر می‌تواند موجب برهم خوردن ثبات کشتی و غرق شدن آن و چه بسا ریخته شدن همه نفت به دریا شود.

انتهای پیام
captcha