تداوم رزمایش ایران همدل با اجرای طرح «اطعام حسینی» در یزد
کد خبر: 3916652
تاریخ انتشار : ۲۵ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۲:۵۴

تداوم رزمایش ایران همدل با اجرای طرح «اطعام حسینی» در یزد

مدیرکل کمیته امداد استان یزد گفت: در ادامه رزمایش ایران همدل، طرح «اطعام حسینی» با همراهی مردم عاشورایی استان و بهره‌مندی از ظرفیت ماه‌های محرم و صفر اجرا می‌شود.

تداوم رزمایش ایران همدل با اجرای طرح «اطعام حسینی» در یزدبه گزارش ایکنا از یزد، به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی کمیته امداد، محمد شجاعان، مدیرکل کمیته امداد استان یزد با بیان اینکه یکی از مهمترین آداب و رسوم عزاداری موضوع اطعام و نذری دادن به ویژه در ایام ماه محرم و صفر است، اظهار کرد: در ادامه رزمایش ملی ایران همدل طرح «اطعام حسینی» با همراهی مردم عاشورائی استان یزد و بهره‌مندی از ظرفیت ماه‌های محرم و صفر و ایام سوگواری سالار شهیدان حضرت اباعبدالله الحسین(ع) برای اطعام نیازمندان استان اجرا می‌شود.

وی افزود: مردم پرشور و شعور استان یزد در راه کمک به نیازمندان از هیچ کوششی دریغ نمی‌کنند و در رزمایش گسترده مواسات و همدلی در قالب طرح‌های «اطعام مهدوی» در ماه مبارک رمضان و «اطعام علوی» در روزعید غدیرخم مشارکت و همکاری خوبی داشتند و در ادامه امیدواریم در طرح «اطعام حسینی» در ماه محرم و صفر نیز با این نهاد همدل و همراه باشند.

مدیرکل کمیته امداد استان یزد ادامه داد: این نهاد در نظر دارد نذورات و کمک‌های مردمی در ماه محرم و صفر را برای رفع نیازهای معیشتی، بهداشتی و درمانی خانواده‌های نیازمند هدایت کند و از مشارکت تمامی نیکوکاران، خیران، هیئت‌های مذهبی در این راستا استفاده کند.

وی تصریح کرد: در این رزمایش نیازهای معیشتی جامعه هدف در قالب طبخ غذای گرم و بسته‌های ارزاق (غذایی) با تمرکز بر اطعام نیازمندان اولویت‌گذاری شده است.

شجاعان افزود: بهره‌گیری از تمامی ظرفیت‌های اجتماعی، فرهنگی و اقتصادی اعم از خیران، اصناف، مراکز نیکوکاری، موسسات خیریه، نهادها و سازمان‌ها، شرکت‌های صنعتی، هیئت‌های مذهبی، مساجد، حسینیه‌ها، بقاع متبرکه، آستان مقدس امامزادگان نیز در اجرای این مرحله رزمایش همچنان مورد نظر است.

وی تصریح کرد: امکان پرداخت کمک‌ها و نذورات از طریق شماره کارت ۶۰۳۷۹۹۸۱۳۶۷۷۷۷۷۷ و همچنین پایگاه‌های اینترنتی emdad.ir و hamsofreh.ir فراهم است. سامانه چهاررقمی ۱۸۱۱ کمیته امداد استان یزد نیز آماده پاسخگویی به مردم خیراندیش استان است.

انتهای پیام
captcha