فلسفه اصلی امر به معروف و نهی از منکر، محبت و حفظ جامعه است
کد خبر: 3916679
تاریخ انتشار : ۲۵ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۳:۴۵
نماینده ولی فقیه در خراسان‌جنوبی:

فلسفه اصلی امر به معروف و نهی از منکر، محبت و حفظ جامعه است

نماینده ولی فقیه در خراسان‌جنوبی اظهار کرد: امر به معروف و نهی از منکر که بر همه مردم واجب است، اصولا هدفش سالم نگه داشتن جامعه از انواع آسیب‌ها و فلسفه اصلی آن محبت و حفظ جامعه است که اکثر اقدامات نیروی انتظامی انجام همین واجب شرعی است.

فلسفه اصلی امر به معروف و نهی از منکر، محبت و حفظ جامعه استبه گزارش ایکنا از خراسان‌جنوبی، به نقل از روابط عمومی دفتر نماینده ولی فقیه در خراسان‌جنوبی و امام جمعه بیرجند، حجت الاسلام و المسلمین سیدعلیرضا عبادی، نماینده ولی فقیه در خراسان‌جنوبی، امروز 25 مرداد در دیدار با فرمانده جدید نیروی انتظامی خراسان جنوبی گفت: رسالت نیروی انتظامی جمهوری اسلامی ایران امر به معروف و نهی از منکر است.

وی اظهار کرد: امروز عالم بزرگوارمان حضرت آیت الله شیخ محمدابراهیم ربانی قدس سره شریف از مردم خراسان جنوبی گرفته شدند، ایشان عمری را پرتلاش و با نشاط با همه سن زیادی که داشتند تا آخرین لحظه و با قدرتی که داشتند کار کردند که امیدواریم روحشان شاد باشد.

 وی بیان کرد: نیروی سرفراز انتظامی جمهوری اسلامی ایران گذشته از اقتضای کاری که دارای مسئولیت‌های متعدد و مهم در مدیریت جامعه است، در راستای خودسازی بسیار خوب عمل کرده به گونه‌ای که در کنار نیروهایی که از انقلاب جوشیده‌اند، کاملا دیده می شود.

 نماینده ولی فقیه در خراسان‌جنوبی خاطر نشان کرد: نیروی انتظامی جمهوری اسلامی ایران بر اساس ارزش‌های انقلاب و دین خودش را ساخته است و این بسیار ارزشمند است.

 عبادی اظهار کرد: بسیاری از اقداماتی که نیروی انتظامی در سیستم مسئولیت‌های سازمانی و اداری انجام می‌دهد، تعریف همان امر به معروف و نهی از منکری است که در دین آمده است.

 امام جمعه بیرجند بیان کرد: شما هم شغلتان را انجام می‌دهید و هم به وظیفه دینی خود عمل می‌کنید و این توفیق بزرگی است که باید شکر خداوند متعال را به جای آورید که به تعبیری مصداق دعای امام سجاد(ع) در ایام هفته “وستخدمنی فی مرضاتک” هستید که خدا شما را در راه رضای خودش به کار گرفته است.

 عبادی افزود: امر به معروف و نهی از منکر که بر همه مردم واجب است، اصولا هدفش سالم نگه داشتن جامعه از انواع آسیب‌ها و فلسفه اصلی آن محبت و حفظ جامعه است که اکثر اقدامات نیروی انتظامی انجام همین واجب شرعی است.

وی با بیان اینکه خطر فاسد شدن یک شخص، دزد، دروغگو، منافق و معتاد به مواد مخدر و مشروبات الکلی شدنش از خطر بیماری کرونا، طاعون و آنفولانزا بدتر است، گفت: بیماری کرونا تنها یک مرگ زودرس را به دنبال دارد، اما بیماری‌های اخلاقی، انحراف‌ها، بیماری‌های سیاسی، دزدی، تقلب و احتکارها، ابتدا همه چیز را از بین می‌برد و سپس جان شخص را می‌گیرد.

 نماینده ولی فقیه در خراسان‌جنوبی با اشاره به اینکه چقدر کسانی بوده‌اند که از سر خیر خواهی نصیحتی کرده‌اند اما با حمله مواجه شده‌اند و به شهادت رسیده‌اند، افزود: آیا نصیحت کردن یک جاسوس، منافق و فردی که کشور را در مخاطره قرار می‌دهد و همه نسل‌های آینده را به اسارت می‌دهد، مفید نیست؟

عبادی یادآور شد: چقدر مسئول و غیر مسئولینی وجود دارند که شغل، حقوق، آبرو، تجارت و … داشته‌اند، اما دست به دزدی زده‌اند و اموال بیت المال را احتکار و به حقوق مردم خیات کرده‌اند.

 وی با اشاره به اینکه امر به معروف و نهی از منکر آبرو، حیثیت، دین و اخلاق شخص را حفظ می‌کند، خاطرنشان کرد: بسیاری از افراد متوجه نفع و ضرر خود نیستند، اما شما در مأموریت‌های خود، افراد، خانواده‌ها و جامعه را از ضایعات حفظ می‌کنید.

 امام جمعه بیرجند ادامه داد: امروز نیروی مقتدر و امین انتظامی جمهوری اسلامی ایران، محبوب مردم است و این نعمت بسیار بزرگی است.

 عبادی با اشاره به این آیه از قرآن کریم” و من الیتق الله سیجعل الله الرحمن ودا ” افزود: کسانی که تقوای الهی را رعایت کنند خداوند متعال محبتشان را در دل‌های مومنان قرار می‌دهد و امروز مردم شما را دوست دارند لذا برای توسعه این محبت و اتصال مسئولین با مردم کار و تلاش مضاعف کنید که اگر درصدی نیز این خودسازی را نداشته باشند، از این محیط سالم محروم نمانند.

وی یادآور شد: خداوند متعال شما را حفظ کند تا بتوانید بیش از پیش به جامعه خود خدمت صادقانه داشته باشید.

انتهای پیام
captcha