تعداد موقوفات قرآنی در شأن استان حافظان قرآن نیست
کد خبر: 3916681
تاریخ انتشار : ۲۵ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۳:۴۷

تعداد موقوفات قرآنی در شأن استان حافظان قرآن نیست

مدیرکل اوقاف سیستان‌وبلوچستان گفت: این استان که به دلیل کثرت تعداد حافظان قرآن در آن به «استان حافظان قرآن» شهرت یافته، سهم موقوفات قرآنی‌اش تنها یک درصد است و در مجموع به ۶۰ موقوفه می‌رسد که این رقم در شأن استان نیست.

به گزارش ایکنا از سیستان‌وبلوچستان، حجت‌الاسلام محسن مؤمنی‌مقدم، مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان امروز، شنبه 25 مردادماه در نشست خبری با حضور اصحاب رسانه استان گفت: قرآن کریم معجزه رسول‌الله(ص) است، متأسفانه امروزه حتی میان مسلمانان، مهجور بوده و ما حق آن را ادا نکرده‌ایم، در حالی که وظیفه شرعی ما حکم می‌کند در راه ترویج معارف قرآن حرکت کنیم.

وی ادامه داد: استان سیستان‌وبلوچستان که به دلیل کثرت تعداد حافظان قرآن در آن به «استان حافظان قرآن» شهرت یافته، سهم موقوفات قرآنی‌اش تنها یک درصد است و در مجموع به 60 موقوفه می‌رسد که این رقم در شأن استان نیست.

مدیرکل اوقاف استان بیان کرد: با وجود نیاز شدیدی که نسبت به وقف قرآنی در استان وجود دارد، بسیاری از این موقوفات به‌صورت زمین هستند، بنابراین نیاز به واقف و سرمایه‌گذارانی داریم که این موقوفات را به بهره‌برداری برسانند.

وی افزود: همه حافظان کل قرآن که مایه افتخار استان هستند، در همین مؤسسات و مکتب‌خانه‌ها قرآن را فراگرفته‌اند، بنابراین باید این مراکز را تقویت کرد، زیرا افراد بسیاری هستند که هم مشتاق حفظ قرآن بوده و هم استعداد آن را دارند، اما دسترسی به مراکز ندارند؛ با افزایش موقوفات قرآنی می‌توانیم این امکان را برای همگان فراهم کنیم.

مؤمنی‌مقدم اظهار کرد: در همین سال 99، حدود ۴۰۰ نفر از حافظان قرآن سیستان و بلوچستان برای اخذ مدرک کارشناسی علوم قرآنی در آزمون اوقاف شرکت کردند که مورد تعجب بازرسان کشوری شد، در حالی که این فقط گوشه‌ای از ظرفیت‌های این استان در حوزه حافظان قرآنی است.

وی گفت: اصحاب رسانه باید این‌گونه ظرفیت‌ها را پررنگ کنند. چرا باید استانی با این همه ظرفیت، فقط به مسائل امنیتی آن توجه شود؟ چرا هر گاه نام «سیستان و بلوچستان» را می‌شنوند، نباید نام «استان حافظان قرآن» در ذهن‌ها تداعی شود.

این مقام مسئول با اشاره به رزمایش کمک مؤمنانه بیان کرد: در سیل سال گذشته و به‌دنبال آن شیوع ویروس منحوس کرونا، اداره کل اوقاف استان بصورت جدی وارد عمل شد و با کمک سایر نهادها، اقدامات مؤثری انجام داد. سال گذشته بیش از ۱۰۰ تن مواد غذایی، سیستم گرمایشی، اقلام دارویی و حتی غذای دام برای خانواده‌های آسیب دیده از سیل ارسال شد.

مدیرکل اوقاف استان اضافه کرد: همچنین بیش از ۳۰ هزار پرس غذا در پی شیوع کرونا طبخ و بین نیازمندان، زباله گردها و دیگر افراد،۴۰۰ کیسه آرد، بسته‌های معیشتی برای دو هزار و هفتصد نفر در راستای رزمایش کمک مؤمنانه با کمک خیران، واقفان، هیئت‌های مساجد و شورای امور خیریه توزیع شد.

انتهای پیام
captcha