لزوم تولید محتوای دینی به‌منظور مقابله با تهاجم فرهنگی
کد خبر: 3923111
تاریخ انتشار : ۲۵ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۲:۵۷

لزوم تولید محتوای دینی به‌منظور مقابله با تهاجم فرهنگی

مدیرکل ارشاد سمنان، جنگ نرم دشمنان را به لحاظ پیچیدگی و دشواری سخت‌تر از جنگ تحمیلی هشت ساله علیه ملت ایران دانست و خواستار تلاش برای تولید محتوای دینی و فرهنگی به‌منظور مقابله با آن شد.

تولید محتوای دینی جهت مقابله با تهاجم فرهنگی بیگانگان تقویت شود

به گزارش ایکنا از سمنان، به نقل از روابط عمومی ارشاد استان، فرشید فلاح، مدیر‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان امروز، 25 شهریورماه در نشست شورای فرهنگ عمومی شهرستان آرادان با بیان اینکه روزی مورد حمله فیزیکی دشمن قرار گرفتیم و به لطف خداوند از این حمله به سلامت عبور کردیم، گفت: اکنون دشمن از حمله رو‌ در‌ رو ناامید شده و در عرصه فرهنگی به روشی پیچیده‌تر مشغول تداوم دشمنی با اسلام، انقلاب اسلامی و مردم ایران است.

وی با بیان اینکه دشمنان با بزرگ‌نمایی مشکلات، برای کم اهمیت جلوه دادن سرمایه‌های اجتماعی و ترور شخصیت‌ها در فضای مجازی تلاش می‌کنند، اظهار کرد: دستگاه‌های فرهنگی به تنهایی نمی‌توانند در برابر هزار نفر جیره‌خوار کشورهای مرتجع عربی و آمریکا کاری از پیش ببرند و همه باید دست به دست هم بدهند و برای مقابله با هجمه سنگین دشمنان اقدام به تولید محتوای فرهنگی و ارائه در فضای مجازی کنند.

مدیرکل ارشاد سمنان با تأکید بر اینکه شورای فرهنگ عمومی وظیفه هماهنگی فعالیت‌های فرهنگی و هنری را بر عهده دارد و وظیفه دیگر این شورا تعیین راهبردها برای فعالیت‌های فرهنگی است، افزود: جشنواره ملی هنرهای مفهومی رضوی با عنوان «آهوان» امسال به میزبانی استان سمنان برگزار می‌شود و جشنواره ملی قرآنی آیات و نیز سوگواره ملی مهر محرم نیز از دیگر برنامه‌های این اداره‌کل برای تولید محتوای دینی و عاشورایی است که امیدواریم این برنامه‌ها بتوانند تأثیر خود را داشته باشند.

دبیر شورای فرهنگ عمومی سمنان گفت: برای تقویت فرهنگ مطالعه نیز امیدواریم با فعالیت ملی جام باشگاه‌های کتابخوان با تشکیل گروه‌‌های کتابخوانی، انگیزه و رقابت در جوانان ایجاد کنیم.

مدیرکل ارشاد سمنان با تأکید بر اینکه در خصوص تجلیل از مفاخر نیز برنامه نکوداشت آیت‌الله محمود شاهرودی در دست اقدام است، یادآور شد: رهنمودهای مقام معظم رهبری در خصوص مباحث فرهنگی جمع‌بندی شده تا در قالب 16 سرفصل و اولویت در دستور کار شورای فرهنگ عمومی استان سمنان قرار گیرد.

انتهای پیام
captcha