مهم‌ترین حوزه مقوله امر به‌ معروف و نهی از منکر، مسئولان هستند
کد خبر: 3924817
تاریخ انتشار : ۰۲ مهر ۱۳۹۹ - ۰۹:۳۸

مهم‌ترین حوزه مقوله امر به‌ معروف و نهی از منکر، مسئولان هستند

جانشین دبیر ستاد امر به‌ معروف و نهی از منکر کشور با تأکید بر اینکه این ستاد باید وظیفه فرهنگ‌سازی خود و سایر دستگاه‌های مرتبط نیز وظایف اجرایی خود را در این حوزه به انجام رسانند، گفت: مهم‌ترین حوزه مقوله امر به ‌معروف و نهی از منکر، مسئولان هستند و مردم باید بتوانند مسئولان را به معروف امر و از منکر نهی کنند تا از بروز فساد جلوگیری شود.

مهم‌ترین حوزه مقوله امربه‌معروف و نهی از منکر، مسئولین هستند

به گزارش ایکنا از سمنان به نقل از ستاد امر به معروف استان، حجت‌الاسلام روح‌الله میرزایی، جانشین دبیر ستاد امربه‌معروف و نهی از منکر کشور عصر روز گذشته یکم مهرماه در جلسه معارفه دبیر جدید ستاد امر به ‌معروف و نهی از منکر استان با بیان اینکه در ۲۵ استان کشور دبیران ستاد امر به ‌معروف و نهی از منکر برای پیشرفت و بهبود امور در این حوزه تغییر پیدا کردند، گفت: بهره‌گیری از نیروهای جهادی و انقلابی در دستور کار است.

وی ادامه داد: این ستاد در سال ۱۳۷۲ تشکیل و در استان‌ها نیز به متناظر ستاد کشوری، ستاد امر به ‌معروف و نهی از منکر استان‌ها تشکیل شد که در این راستا نیاز است اثر خارجی و ملموس مصوبات و اقدامات ستاد امر به ‌معروف و نهی از منکر، در متن جامعه مشهود باشد.

میرزایی با تأکید بر اینکه لازم است تا زمینه و بستر مناسب فراهم شود تا مردم بتوانند به ‌راحتی این فریضه واجب را در جامعه انجام دهند، یادآور شد: ما در قبال مردم و اینکه بتوانند به ‌راحتی نسبت به امربه‌معروف و نهی از منکر اقدام کنند، مسئول هستیم.

به گفته وی؛ امر معروف و نهی از منکر ستادی فرهنگ‌ساز بوده و وظیفه ستاد برخوردهای قهری و انتظامی نیست و این در حالی است که وظیفه پیشگیری از بروز منکرات در جامعه تنها برعهده ستاد امر به ‌معروف و نهی از منکر نیست.

جانشین دبیر ستاد امر به‌ معروف و نهی از منکر کشور با بیان اینکه این ستاد باید وظیفه فرهنگ‌سازی خود و سایر دستگاه‌های مرتبط نیز وظایف اجرایی خود را در این حوزه به انجام رسانند، گفت: مهم‌ترین حوزه مقوله امر به ‌معروف و نهی از منکر، مسئولان هستند و مردم باید بتوانند مسئولان را به معروف امر و از منکر نهی کنند تا از بروز فساد جلوگیری شود.

انتهای پیام
captcha