مهم‌ترین درس دفاع مقدس، مقاومت در برابر دشمن است
کد خبر: 3925411
تاریخ انتشار : ۰۵ مهر ۱۳۹۹ - ۱۲:۴۶

مهم‌ترین درس دفاع مقدس، مقاومت در برابر دشمن است

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس سمنان با بیان اینکه مهم‌ترین درس دفاع مقدس، مقاومت در برابر دشمن است، گفت: ملت ایران با تفکر جهادی در مقابل نظام سلطه ایستادگی کردند.

ملت ایران با تفکر جهادی در مقابل نظام سلطه ایستادگی کردند

به گزارش ایکنا از سمنان، به نقل از بنیاد حفظ آثار و ارزش‌های دفاع مقدس استان، محمد‌حسن سلامی، مدیر‌کل این بنیاد امروز، 5 مهرماه در حاشیه بازدید مسئولان دستگاه‌های اجرایی شهرستان سرخه از نمایشگاه دستاوردهای دفاع مقدس موسوم به «اقتدار ۴۰» در مجموعه فرهنگی دفاع مقدس سمنان، با اشاره به اینکه جنگ ما در دفاع مقدس، جهاد فی‌سبیل الله بود، اظهار کرد: باید ابعاد و دستاوردهای دفاع مقدس را به جوانان بشناسانیم و در این زمینه دستگاه‌های اجرایی، فرهنگی و … نقش بسزایی دارند.

وی با بیان اینکه رهبر معظم انقلاب اسلامی دفاع مقدس را گنجینه‌ای تمام‌عیار و بزرگ دانستند، یادآور شد: یکی از اهداف برنامه‌های هفته دفاع مقدس و نمایشگاه مذکور گرامی‌داشت ۴۰ سال اقتدار ایران اسلامی در زمینه‌های مختلف است که به برکت خون شهدا اتفاق افتاده و امروز باید پاسدار آن باشیم.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان با اشاره به اینکه دفاع مقدس برگی درخشان در کتاب زرّین تاریخ سرخه است، متذکر شد: حضور پر‌شور و حماسی مردم در صحنه‌های مبارزه و پشتیبانی از خط مقدم و جدال با دشمن بعث هیچ‌گاه فراموش نخواهد شد.

سلامی با بیان اینکه دفاع مقدس معجزه انقلاب اسلامی بود، اظهار کرد: در اولین سال‌های پس از پیروزی انقلاب اسلامی، جنگی طولانی و تمام‌عیار بر ایران تحمیل شد اما این جنگ هشت ساله با وجود همه سختی‌ها و پیامدهای آن، آزمون بزرگی در عرصه پایداری در مقابل سختی‌ها بود.

به گفته وی، بخشی از افتخارات ملت ایران در تاریخ ثبت شد؛ لذا امروز جوانان ما باید بدانند که رمز پیروزی رزمندگان در دفاع مقدس توکل به خدا، وحدت، معنویت، بصیرت، ولایت‌پذیری، ایثار و از خودگذشتگی رزمندگان بود.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان با تأکید بر اینکه مهم‌ترین درس دفاع مقدس، مقاومت در برابر دشمن است، یادآور شد: ملت ایران با تفکر جهادی در مقابل نظام سلطه ایستادگی کردند و همین پایمردی منجر به پیروزی ما در برابر رژیم بعث شد.

سلامی با بیان اینکه در دوران جنگ تحمیلی وحدت و یکپارچگی ملت ایران در مقابل صف‌بندی دشمنان به نمایش گذاشته شد، متذکر شد: همه اعم از ارتش، سپاه و نیروهای بسیج و نیروی انتظامی و جهاد با قدرت در مقابل دشمن متجاوز ایستادند.

یادآور می‌شود، نمایشگاه اقتدار ۴۰ در مرکز فرهنگی پارک موزه دفاع مقدس سمنان آماده بازدید مراکز دولتی و غیر دولتی است. این نمایشگاه با رعایت پروتکل‌های بهداشتی برگزار و مسئولان شهرستان‌های استان در روزهای هفته دفاع مقدس از آن بازدید کردند.

انتهای پیام
captcha