امر به معروف در عمل ترویج شود
کد خبر: 3925573
تاریخ انتشار : ۰۶ مهر ۱۳۹۹ - ۰۸:۰۷

امر به معروف در عمل ترویج شود

امام جمعه سمنان با بیان اینکه امر به معروف ابتدا باید از سوی مسئولان رعایت شود، گفت: امر به معروف فقط در حرف و سخن نیست و باید آن را در عمل ترویج کرد.

امر به معروف و نهی از منکر از سوی مسئولان رعایت شود

به گزارش ایکنا از سمنان، آیت‌الله سید‌محمد شاهچراغی، امام جمعه این شهر عصر روز گذشته، 5 مهرماه در دیدار با مدیرعامل بنیاد بین‌المللی فرهنگی ـ هنری امام رضا‌(ع) با اشاره به ضرورت ترویج فرهنگ امر به معروف در جامعه، اظهار کرد: امر به معروف یک فریضه اجتماعی و فرهنگی مهم در جامعه است.

وی ادامه داد: نقش خانواده در زمینه تربیت دینی و همچنین اجتماعی نسل آتیه‌ساز کشور مهم است و در این راستا امر به معروف و نهی از منکر باید از درون خانواده رشد کند که این نشان‌دهنده اهمیت خانواده به مثابه کانون رشد و تعالی است.

شاهچراغی با اشاره به اینکه امر به معروف ابتدا باید از سوی مسئولان جدی گرفته و رعایت شود، گفت: امر به معروف فقط در حرف و سخن نیست و باید آن را عملی ترویج کرد و در این زمینه کار مسئولان بسیار جدی و مهم است.

وی با بیان اینکه متأسفانه در زمان حاضر امر به معروف و نهی از منکر در جامعه در حد انتظار جدی گرفته نمی‌شود، متذکر شد: این فریضه برکات معنوی و اجتماعی فراوانی دارد از سوی دیگر هنرمندان با هنرشان و فعالان فرهنگی با قلمشان باید این فریضه را گسترش دهند.

انتهای پیام
captcha