افتتاح دبیرخانه طرح ملی توسعه مشاغل خانگی در سمنان
کد خبر: 3927037
تاریخ انتشار : ۱۳ مهر ۱۳۹۹ - ۰۸:۳۸

افتتاح دبیرخانه طرح ملی توسعه مشاغل خانگی در سمنان

دبیرخانه طرح ملی توسعه مشاغل خانگی روز گذشته با حضور جمعی از مسئولان افتتاح شد.

افتتاح دبیرخانه طرح ملی توسعه مشاغل خانگی در جهاددانشگاهی سمنان

به گزارش ایکنا از سمنان، حسن رهایی، رئیس جهاددانشگاهی استان عصر روز گذشته، 12 مهرماه در مراسم افتتاح نمادین طرح ملی توسعه مشاغل خانگی در استان با بیان اینکه اشتغال همواره یکی از مهم‌ترین اولویت‌ها، دغدغه‌ها و سرفصل‌های کاری دولت‌ها در ادوار مختلف بوده است، گفت: طرح ملی توسعه مشاغل خانگی با درنظر داشتن نقاط ضعف و قوت طرح‌های پیشین اجرا شده و با حذف برخی از مشکلات و چالش‌های پیش روی این گونه طرح‌ها در گذشته، تلاش می‌شود که ضریب موفقیت طرح فعلی تا حد زیادی افزایش پیدا کند.

وی، سهمیه استان سمنان در این طرح را در این گام یک‌هزار و 300 نفر اعلام کرد و گفت: فرآیند اجرای این طرح در سه گام و مرحله انجام می‌شود.

رئیس جهاددانشگاهی استان شناسایی مزیت‌ها و اولویت‌بندی مشاغل خانگی استان را سرفصل مرحله نخست این طرح دانست و گفت: گام و مرحله دوم طرح، بحث توانمندسازی متقاضیان است که در آن آموزش‌های واجدان شرایط در دو قالب نظری و عملی انجام می‌شود و می‌کوشیم با زمینه‌سازی برای تنفس متقاضیان در اتمسفر فضای واقعی کار، ضریب موفقیت طرح را تا حد امکان ارتقا دهیم.

رهایی اتصال به بازار را سومین گام و مرحله در اجرای این طرح دانست و متذکر شد: یکی از عمده‌ترین مشکلات فعالان حوزه مشاغل خانگی در طرح‌های پیشین، نبود بازار برای عرضه تولیدات بوده که در این طرح این مهم به‌خوبی دیده شده و تلاش می‌شود با بهره‌گیری از ظرفیت دستگاه‌های اجرایی مختلف و رسانه‌ها، زمینه اتصال تولیدکنندگان با بازارهای ملی و بین‌المللی در دو شیوه مجازی و فیزیکی برقرار شود.

وی در خصوص شرایط استفاده متقاضیان از این طرح، یادآور شد: داشتن حداقل 18 سال سن، بومی بودن متقاضیان، نداشتن اشتغال تمام‌وقت و عدم برخورداری از بیمه کارفرمایی شرایط اعلام شده برای متقاضان این طرح است و علاقه‌مندان در صورت برخورداری از این شراط می‌توانند با مراجعه به سامانه inhb.ir ثبت نام کنند.

رئیس جهاددانشگاهی استان از طرح ملی توسعه مشاغل خانگی به‌عنوان یک طرح نو و جدید نام برد و گفت: با توجه به رویکردهای علمی و نوینی که در این طرح مدنظر قرار گرفته امید داریم که بتوانیم با اجرایی شدن طرح‌، زمینه ایجاد اشتغال پایدار برای تعدادی از متقاضیان را در استان فراهم کنیم.

وی همچنین افزود: یکی از مؤلفه‌هایی که ضریب موفقیت طرح را افزایش می‌دهد حمایت و پشتیبانی از متقاضیان از ابتدای طرح و ارائه ایده تا مرحله عرضه محصولات و برندسازی و بازاریابی برای عرضه محصولات در بازارهای ملی، منطقه‌ای و بین‌المللی است.

رهایی از ایجاد اتصال و ارتباط بین متقاضیان و افراد پیشران به‌عنوان عامل مؤثر دیگر در موفقیت این طرح نام برد و اضافه کرد: منظور از افراد پیشران در این طرح، افراد مجرب و صاحب‌نام و شناخته‌شده در هر کدام از مشاغل است. بی‌شک ارتباط و پیوند بین متقاضیان با این افراد پیشران با تجربه می‌تواند به ارتقای کیفی محصولات تولیدی کمک قابل توجهی کند.

انتهای پیام
captcha