اربعین اعتلای اندیشه ناب عاشورا است
کد خبر: 3928072
تاریخ انتشار : ۱۷ مهر ۱۳۹۹ - ۱۰:۴۱

اربعین اعتلای اندیشه ناب عاشورا است

مدیر کل تبلیغات اسلامی استان سمنان با بیان اینکه اربعین اعتلای اندیشه ناب عاشورا است گفت: زیرا با تلاش‌های حضرت زینب در حقیقت پیام عاشورا برای جهانیان اشاعه پیدا کرد که بر این اساس اربعین اوج اعتلای اندیشه حسینی در عاشورا است.

اربعین اعتلای اندیشه ناب عاشورا است

به گزارش ایکنا از سمنان، به نقل از روابط عمومی تبلیغات اسلامی استان،حجت الاسلام علی شکری، مدیر کل این اداره امروز 17 مهر با بیان اینکه زیارت اربعین مهمترین موضوع سفارش شده در این روز است افزود: مردم متدین می‌توانند از فیوضات ارزشمند آن بهره‌مند شوند همچنین قرائت سوره یاسین پس از نماز مغرب و عشا و هدیه به روح امام حسین (ع) و غسل در زمره مسائل مهم در این روز است.

شکری درباره اهمیت اربعین اظهار کرد: اربعین اعتلای اندیشه ناب عاشورا است زیرا با تلاش‌های حضرت زینب در حقیقت پیام عاشورا برای جهانیان اشاعه پیدا کرد و لذا از این باب است که می‌گویند اگر حضرت زینب (س) نبود عاشورا در کربلا می‌ماند و لذا در واقع باید گفت اربعین اوج اعتلای اندیشه حسینی در عاشورا محسوب می‌شود.

به گفته وی؛ اربعین البته از این بابت نیز دارای اهمیت است که راهپیمایی به این شکل اربعین را به حضرت آیت الله العظمی شاهرودی از فقهای استان سمنان نسبت می‌دهند و در نتیجه این مراسم و روز گرامی و مناسبت عزیز برای مردم استان سمنان دارای اهمیتی بسزا است.

انتهای پیام
captcha