اجرای طرح کاروان «مهر بانشاط» در سمنان
کد خبر: 3928787
تاریخ انتشار : ۲۱ مهر ۱۳۹۹ - ۱۲:۲۳

اجرای طرح کاروان «مهر بانشاط» در سمنان

معاون تربیت‌ بدنی و سلامت اداره‌کل آموزش و پرورش سمنان گفت: تجهیزات و ملزومات ورزشی برای مدارس استان خریداری شده و کاروان «مهر بانشاط» در قالب ارائه تجهیزات ورزشی به مدارس به راه می‌افتد.

اجرای طرح کاروان «مهر بانشاط» در سمنان

به گزارش ایکنا از سمنان، به نقل از روابط عمومی آموزش و پرورش استان، علی‌رضا حاج‌قاسمی، معاون تربیت‌بدنی و سلامت این اداره امروز، 21 مهرماه با اشاره به فقر حرکتی دانش‌آموزان، فرهنگیان و عموم خانواده‌ها در ایام همه‌گیری ویروس کرونا، گفت: نیمی از جمعیت ایران دچار کم‌تحرکی و بخش اعظمی از جمعیت کشورمان نیز دچار اضافه وزن هستند.

وی با اشاره به اینکه برنامه‌های ورزشی شبکه آموزشی «شاد»، حداقل‌های آمادگی جسمانی و حرکتی را در ایام شیوع ویروس کرونا فراهم کرده تا تحرک دانش‌آموزان را حفظ کند، اظهار کرد: باید دانش‌آموزان را به حرکتی واداریم که سلامتشان را حفظ کند و از این‌رو، محتواهایی در بسته‌های آموزشی برای ارائه در شبکه شاد آماده شده تا در فضای مجازی نیز پخش می‌شود و در اختیار معلمان، دانش‌آموزان و خانواده‌های آن‌ها قرار می‌گیرد.

حاج‌قاسمی افزود: تجهیزات و ملزومات ورزشی برای مدارس استان خریداری شده و در مدارسی که نیازمند این تجهیزات هستند، توزیع می‌شود.

معاون تربیت‌بدنی و سلامت اداره‌کل آموزش و پرورش استان با بیان اینکه کاروان «مهر بانشاط» در قالب ارائه تجهیزات ورزشی به مدارس استان سمنان به راه می‌افتد، متذکر شد: در حوزه نیروی انسانی، احیای ابلاغ معلمان تربیت‌بدنی اقدام خوبی بوده که انجام شده است.

به گفته وی، تجهیز اتاق ورزش برای توجه به سواد حرکتی در شهرستان‌های استان سمنان انجام شده تا الگویی برای مدارس سایر نقاط کشور شود.

معاون تربیت‌بدنی و سلامت اداره‌کل آموزش و پرورش استان با تأکید بر اینکه امسال بسته تحولی مطرح‌شده از سوی وزارت آموزش و پرورش برای کنترل وزن و تناسب‌اندام اقدام خوبی رقم زده و کاهش سه درصدی توده چربی بدن در دانش‌آموزان در قالب این برنامه رخ داده است، یادآور شد: باید مراقبت کنیم تا از ترس کرونا در چاه چاقی و بی‌تحرکی نیفتیم؛ تقویت سیستم ایمنی بدن در مواجهه با ویروس کرونا بسیار مهم است و باید به آن توجه شود.

حاج‌قاسمی با بیان اینکه مسابقات ورزشی فیزیکی دانش‌آموزان در استان تعطیل و به‌صورت مجازی طراحی شده و به‌زودی به مدارس سراسر این استان ابلاغ می‌شود، اظهار کرد: در صورت بازگشایی مدارس، استفاده از فضاهای روباز و رشته‌های کم‌برخورد در زنگ‌های ورزش در اولویت قرار می‌گیرد.

انتهای پیام
captcha