مهلت ارسال آثار به سوگواره ملی و بین‌المللی «مهر محرم» تمدید شد
کد خبر: 3936420
تاریخ انتشار : ۰۱ آذر ۱۳۹۹ - ۱۲:۵۱

مهلت ارسال آثار به سوگواره ملی و بین‌المللی «مهر محرم» تمدید شد

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان سمنان بیان کرد: به‌دنبال درخواست‌های مکرر تولیدکنندگان محتوا برای اختصاص زمان بیشتر شرکت در سیزدهمین سوگواره «مهر محرم»، مهلت ارسال آثار در همه بخش‌های پویش ملی تولید محتوای عمومی، حرفه‌ای و مسابقه بین‌المللی تا 15 آذرماه جاری تمدید شد.

مهلت ارسال آثار به سوگواره ملی و بین المللی «مهرمحرم» تمدید شد

به گزارش ایکنا از سمنان، فرشید فلاح، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان، امروز، اول آذرماه در جمع خبرنگاران از تمدید مهلت ارسال آثار به سوگواره ملی و بین‌المللی «مهر محرم» خبر داد و گفت: علاقه‌مندان به هنر و رسانه عاشورایی می‌توانند تولیدات خود طی سال‌های 98 و 99 را در قالب‌های فیلم کوتاه 3 دقیقه‌ای شامل مستند کوتاه، داستانی کوتاه، نماهنگ، انیمیشن و موشن گرافیک، عکس شامل تک عکس و مجموعه عکس و گرافیک شامل پوستر، عکس نوشت و اینفوگرافیک از طریق پایگاه اطلاع‌رسانی www.MehreMoharram.ir ارسال کنند.

به گفته وی، موضوعات سوگواره در بخش‌های پویش عمومی و حرفه‌ای عبارت از آئین‌ها و نمادهای هیئت‌های خانگی شامل حسینیه‌ها و روضه‌های خانگی، پرچم‌های محرم و سیاهپوش کردن فضا، نوحه‌سرایی کودکان، نوجوانان، مداحان و... تعزیه‌خوانی و روایت هنری از قیام عاشوراست.

فلاح با اشاره به اینکه در بخش محرم و مسئولیت اجتماعی عزاداران حسینی در مواجهه با کرونا نیز آثار باید در موضوعات رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی و حفظ سلامت فردی و اجتماعی توسط عزاداران حسینی، هیئت‌ها و تکایای مذهبی، کانون‌های فرهنگی هنری مساجد و هیئت‌ها و خیمه‌های مجازی در نظر گرفته شده است باشد، اظهار کرد: ایده‌های نو و خلاقانه عزاداری محرم در شرایط کرونایی، مقاومت و صبر عاشورایی در خصوص 40 سال دفاع مقدس با تأسی از قیام عاشورا، در بخش کمک مؤمنانه و همدلی حسینی آثار در زمینه‌های رزمایش ملی مواسات و نذر ماسک، نذر ارزاق و... در بخش شخصیت‌شناسی عاشورا نیز آثار باید در خصوص معرفی یاران و دشمنان امام حسین(ع) در قیام عاشورا باشد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی سمنان متذکر شد: هشتگ‌های در نظر گرفته شده برای پویش عمومی نیز عبارت از #مهر_محرم، #حسینیه_همدلی و #الحسین_سفینه_النجاه است.

میثم قدس‌پور دبیر سوگواره مهر محرم نیز ادامه داد: آن دسته از شرکت‌کنندگانی که سال گذشته توفیق حضور در راهپیمایی اربعین حسینی در عراق و یا مشهد مقدس را داشته‌اند می‌توانند در مسابقه بین‌المللی «مهرمحرم» شرکت کنند.

قدس‌پور با تأکید بر اینکه علاقه‌مندان می‌توانند برای اطلاع از فراخوان تخصصی هر بخش و جوایز در نظر گرفته شده به سایت اینترنتی www.MehreMoharram.ir مراجعه و آیدی @MehreMoharram را در شبکه‌های اجتماعی دنبال کنند، متذکر شد: شماره 02333332511 دبیرخانه سوگواره مستقر در مجتمع دیجیتال کومش استان سمنان نیز آماده پاسخگویی به سؤالات و مشکلات احتمالی شرکت‌کنندگان است.

وی یادآور شد: مرکز رسانه‌های دیجیتال وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان با همکاری جمعی از نهادهای فرهنگی استانی، ملی و بین‌المللی و همراهی جامعه مطبوعات، خبرگزاری‌ها و رسانه‌های مجازی، مؤسسه و مجتمع دیجیتال موج فرهنگ را در برگزاری سیزدهمین سوگواره «مهرمحرم» یاری می‌رسانند.

انتهای پیام
captcha