فرهنگ ایثار رمز وحدت و همدلی است
کد خبر: 3937308
تاریخ انتشار : ۰۵ آذر ۱۳۹۹ - ۱۰:۲۷

فرهنگ ایثار رمز وحدت و همدلی است

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان سمنان رمز موفقیت و پیروزی در این نبرد را همدلی و وحدت دانست و گفت: فرهنگ ایثار تنها راهی است که این وحدت و همدلی را میسر می‌کند.

فرهنگ ایثار رمز وحدت و همدلی است

به گزارش ایکنا از سمنان، به نقل از روابط عمومی اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان، فرشید فلاح، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی سمنان، پنجم آذرماه در گفت‌و‌گوی تصویری با پایگاه اطلاع‌رسانی فرهنگ ایثار و شهادت(نوید شاهد) سمنان، اظهار کرد: در خصوص فرهنگ ناب ایثار و شهادت در حیطه دفاع مقدس به رغم تلاش‌هایی که تاکنون انجام شده و جای تقدیر دارد اما واقعه عظیم دفاع مقدس و ایثارگری‌های این دوران هنوز زوایای ناپیدایی دارد.

وی با اشاره به مطالعه کتاب آن 23 نفر و تماشای فیلم آن، گفت: پس از مطالعه این کتاب به این نتیجه رسیدم هزاران داستان ناگفته در دل دفاع مقدس وجود دارد که به دیگران هنوز منتقل نشده است.

فلاح با تأکید بر اینکه دفاع مقدس موضوعی نیست که مربوط به هشت ساله درگیر جنگ باشد و سپس به آخر برسد بلکه دفاع مقدس روحیه ایثارگری را تبلیغ و ترویج می‌کند که امروز هم به آن نیاز داریم، یادآور شد: شاید نیاز جامعه امروز به ایثار و فداکاری بسیار بیشتر از دوران دفاع مقدس باشد.

به گفته وی، امروز جنگ یک جنگ فرهنگی، اقتصادی و جنگ تمام عیار سیاسی است و در چنین شرایطی نیاز به فداکاری، ایثار، گذشت و همدلی در جامعه بیشتر احساس می‌شود.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی سمنان رمز موفقیت و پیرزی در این نبرد را همدلی و وحدت دانست و افزود: فرهنگ ایثار تنها راهی است که این وحدت و همدلی را میسر می کند.

فلاح با تأکید بر اینکه بدون کتاب فرهنگی و بدون فرهنگ کتابی نخواهد بود و یکی از راه‌های انتقال افکار و عقاید به تألیف درآوردن و مکتوب کردن اثر است، با اشاره به فرمایشات حضرت علی(ع) مبنی بر اینکه «با نوشتن باید علم را به بند بکشید» یادآور شد: رهنمود ایشان در سراسر تاریخ از جمله عصر حاضر جریان دارد.

وی با بیان اینکه برخی به اشتباه فکر می‌کنند که فضای مجازی و ابزارهای نوین ارتباطی، می‌تواند بخش از رسالت‌های کتاب را بر دوش بکشد، ادامه داد: اما اهل تحقیق می‌دانند اطلاعاتی که به غیر کتاب در سایر رسانه‌ها، حتی نشریات مکتوب منعکس می‌شود مطالعاتی سطحی و غیر دقیق بوده و بیشتر جنبه تبیینی و ترویجی دارد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان سمنان گفت: هیچ کار معرفتی به جز از طریق کتاب و مکتوب شدن و رساله به دیگری منتقل نخواهد شد و اثرگذار نیست.

انتهای پیام
captcha