یادواره ۱۷ بانوی شهید سمنان برگزار شد
کد خبر: 3937625
تاریخ انتشار : ۰۷ آذر ۱۳۹۹ - ۱۰:۰۳
به‌صورت مجازی؛

یادواره ۱۷ بانوی شهید سمنان برگزار شد

یادواره ۱۷ شهید زن استان سمنان با توجه به محدودیت‌های برگزاری برنامه‌های حضوری به‌دلیل شیوع ویروس منحوس کرونا به‌صورت مجازی برگزار شد.

برگزاری یادواره مجازی ۱۷ بانوی شهید سمنان

به گزارش ایکنا از سمنان، به نقل از روابط عمومی سپاه استان، با توجه به محدودیت‌های برگزاری برنامه‌های حضوری به‌دلیل شیوع ویروس منحوس کرونا، اولین یادواره مجازی ۱۷ شهید زن استان سمنان و شهید شاخص کشوری، بانو صدیقه رودباری‌شهمیرزادی، شب گذشته، ششم آذرماه به همت بسیج جامعه زنان استان سمنان برگزار شد.

حاجیه تجلی، مدرس حوزه و دانشگاه در این یادواره مجازی در خصوص شأن و منزلت زن در اسلام، گفت: همیشه در گردنه‌های سخت تاریخ بشریت، بانوان بزرگواری وجود داشته‌اند که همچون خورشید طلوع کرده‌اند و در تاریخ انبیای الهی منشأ اثر بوده‌اند که از جمله آن بانوان، مادر حضرت موسی(ع) بود که دلش را به دریا زد و با ساختن یک حصیر کوچک با اتکا و اعتماد به خداوند، فرزندش را در آن قرار داد و در رود نیل گذاشت تا به این‌ وسیله جان فرزندش را از دست فرعونیان نجات دهد.

وی ادامه داد: بانوان اثرگذار تاریخ انبیا مانند مادر حضرت مریم(س) و مادر حضرت عیسی (ع)،  بانوی صدر اسلام حضرت خدیجه(س) و بعد از ایشان، حضرت زهرا(س) که مادر ائمه اطهار (ع) شدند.

تجلی با تأکید بر اینکه بانوان از صدر اسلام تاکنون با الگوبرداری از شخصیت بانوان بزرگواری مانند حضرت زهرا(س) ادامه‌دهنده راه و هدف آن‌ها بودند، اظهار کرد: ما مدیون این بانوان و مادران بزرگ در طول تاریخ هستیم؛ مدیون تمامی مادران شهدا و سردار سلیمانی که این‌چنین فرزندان رشیدی را در خدمت اسلام تربیت و خونشان را برای جلب رضای خدا نثار اسلام و درخت اسلام را با خون خود آبیاری کردند.

وی با بیان اینکه شأن و جایگاه زنان در جامعه اسلامی باید تبیین شود، گفت: آنچه در برهه کنونی ضروری است، این بوده که شأن و جایگاه بانوان باید به آن‌ها گوشزد شود، چراکه برخی درصدد تحریف این جایگاه والا هستند.

یادآور می‌شود، بخشی از زندگی‌نامه ۱۷ شهید زن استان سمنان با هدف انتقال فرهنگ ایثار و شهادت به نسل جوان به‌صورت عکس نوشته منتشر شده است.

انتهای پیام
captcha