ترویج روحیه همدلی؛ از محورهای مهم فعالیت هیئت‌های مذهبی
کد خبر: 3937757
تاریخ انتشار : ۰۸ آذر ۱۳۹۹ - ۱۱:۰۷
در ایام کرونایی؛

ترویج روحیه همدلی؛ از محورهای مهم فعالیت هیئت‌های مذهبی

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان سمنان از تشکیل قرارگاه حاج قاسم در مجموعه تبلیغات اسلامی و تبیین محورهای عملکرد هیئت‌های مذهبی در درون آن به مثابه قشر تأثیرگذار جامعه در دوران کرونا خبر داد و گفت: ترویج و توسعه روحیه همدلی یکی از محورهایی است که فعالیت هیئت‌ها را برمی‌گیرد.

ترویج روحیه همدلی از محورهای مهم فعالیت هیئات‌ سمنانی

به گزارش ایکنا از سمنان، به نقل از روابط عمومی تبلیغات اسلامی استان، حجت‌الاسلام علی شکری، مدیرکل تبلیغات اسلامی استان سمنان، هشتم آذرماه در جلسه شورای هیئت‌های مذهبی استان که به‌صورت ویدئوکنفرانس برگزار شد با اشاره به محورهای فعالیت هیئت‌های مذهبی از زمان شیوع کرونا تاکنون، گفت: در بین اقدامات انجام شده توسط هیئت‌های مذهبی می‌توان به وضوح همدلی و مواسات را مشاهده کرد.

وی این دو شاخه را محورهای اصلی فعالیت هیئت‌های مذهبی استان در ایام کرونایی برشمرد و افزود: نقش درخشان هیئت‌‌های مذهبی در کمک به مردم بسیار قابل ستایش است.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان سمنان از تشکیل قرارگاه حاج قاسم در مجموعه تبلیغات اسلامی و تبیین محورهای عملکرد هیئت‌های مذهبی در درون آن به مثابه قشر تأثیرگذار جامعه در دوران کرونا خبر داد و گفت: ترویج و توسعه روحیه همدلی یکی از محورهایی است که باید فعالیت هیئت‌ها را در درون آن بیشتر شاهد باشیم.

به گفته وی، نقش‌آفرینی در زمینه مقابله مردمی با کرونا، مقابله با تزریق ناامیدی در جامعه توسط دشمنان و مواسات و همدلی در شرایط نابسامان اقتصادی در زمره محورهای تبیین شده برای هیئت‌های مذهبی در این دوران است.

شکری بر ضرورت همراه کردن مردم در دوران کرونا حول محور همبستگی تأکید کرد و گفت: زمینه‌سازی برای مشارکت حداکثری مردم در مراسم ۲۲ بهمن و دهه فجر و همچنین انتخابات پیش رو در سال ۱۴۰۰ و خدمت‌رسانی، تجمیع توانمندی‌ها و ظرفیت‌های مردمی برای مقابله با کرونا از دیگر رسالت‌های شورای هیئت‌های مذهبی و هیئت‌‌های در سطح استان سمنان است.

وی یکی دیگر از محورهایی که هیئت‌های مذهبی باید در آن فعالیت خود را تقویت کنند را پوشش‌دهی فعالیت‌های مردمی مقابله با کرونا، ایجاد بسترسازی برای تعامل شبکه‌های مردمی، امیدبخشی در جامعه، تأکید بر دعا و استغفار، حفظ همبستگی و ارتباط با مخاطبان در حوزه‌های مختلف به‌ویژه در بستر فضای مجازی  دانست.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان سمنان اظهار کرد: هدف‌گیری عناصر تأثیرگذار بومی و استفاده از فکر و اندیشه صاحب‌نظران در زمینه‌های اجتماعی و فرهنگی از دیگر اقدامات توصیه شده برای هیئت‌های مذهبی در دوران کرونا است که در این راستا شورای هیئت‌های مذهبی در این دوران بر اقدامات هیئت‌های مذهبی سراسر استان باید نظارت داشته باشد.

انتهای پیام
captcha