اجرای بیش از 800 طرح اشتغال در مناطق محروم و روستایی سمنان
کد خبر: 3938046
تاریخ انتشار : ۰۹ آذر ۱۳۹۹ - ۱۲:۲۴

اجرای بیش از 800 طرح اشتغال در مناطق محروم و روستایی سمنان

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) استان سمنان از اجرای ۸۵۱ طرح این نهاد در مناطق روستایی و مناطق محروم استان با هدف رفع محرومیت و ایجاد کسب‌وکار برای اهالی و ساکنان خبر داد.

اجرای بیش از 800طرح اشتغال در مناطق محروم و روستایی سمنان

به گزارش ایکنا از سمنان، محسن مسعودیان‌راد، مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) سمنان، امروز، 9 آذرماه در سخنانی اظهار کرد: ۶۲۰ طرح اشتغال کمیته امداد در روستاها و ۲۳۱ طرح اشتغال در مناطق محروم استان سمنان محقق شد که تاکنون 25 میلیارد و ۵۵۰ میلیون تومان از مجموع اعتبارات برای اشتغال روستایی پرداخت شده است.

وی ادامه داد: از ابتدای سال جاری تاکنون در مجموع یک هزار و 297 طرح اشتغال کمیته امداد در استان سمنان اجرایی شد که در این راستا از این تعداد ۶۲۰ طرح در مناطق روستایی و ۶۷۷ طرح در مناطق شهری ایجاد شد.

مسعودیان‌راد با بیان اینکه ۵۷۷ طرح اشتغال در رسته خدمات، ۵۴۵ طرح دام‌پروری، کشاورزی، پرورش طیور و آبزیان، ۸۶ طرح صنعتی و معدنی، ۳۲ طرح صنایع‌دستی و ۵۷ طرح حمل و نقل بود، متذکر شد: از ابتدای سال تاکنون ۴۱۰ زن و ۸۸۷ مرد با حمایت کمیته امداد صاحب شغل شدند.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) سمنان با تأکید بر اینکه در مجموع ۵۳۹ میلیارد و ۱۵۰ ریال تسهیلات اشتغال‌زایی برای اجرای این طرح‌ها هزینه ‌شد، اظهار کرد: این تسهیلات از منابع بانکی، تسهیلات اشتغال روستایی، صندوق قرض‌الحسنه امداد ولایت و سایر منابع پرداخت‌ شد.

به گفته وی، سهم مناطق شهری از طرح‌های اشتغال این نهاد ۶۷۷ طرح است که ۲۷۳ میلیارد ریال برای ایجاد اشتغال در مناطق شهری تسهیلات ارزان قیمت با کارمزد چهار درصد پرداخت شد.

انتهای پیام
captcha