روند نزولی مبتلایان و مرگ‌ومیرهای کرونایی در سمنان
کد خبر: 3938051
تاریخ انتشار : ۰۹ آذر ۱۳۹۹ - ۱۲:۳۳

روند نزولی مبتلایان و مرگ‌ومیرهای کرونایی در سمنان

استاندار سمنان از آغاز روند نزولی ابتلا به کووید 19 و مراجعه به بخش‌های کرونایی بیمارستان‌ها در این استان خبر داد.

روند نزولی مبتلایان و مرگ‌ومیرهای کرونایی در سمنان آغاز شد

به گزارش ایکنا از سمنان، به نقل از روابط عمومی استانداری، علیرضا آشناگر، استاندار سمنان، 9 آذرماه در گفت‌وگو با خبرنگاران با اشاره به اینکه روند کاهش مبتلایان و مرگ‌ومیرهای کرونایی در مجموعه تحت پوشش دو دانشگاه علوم پزشکی سمنان و شاهرود آغاز شده است، گفت: وضعیت استان متأثر از اعمال محدودیت‌های اخیر، به لطف الهی هم از نظر میزان مبتلایان و هم از نظر فوتی‌ها در حال رسیدن به یک وضعیت ثبات و آغاز روند نزولی است.

وی ضمن تقدیر از همراهی و همکاری مردم در اجرای طرح محدودیت‌های کرونایی، بیان کرد: امیدواریم که با تداوم این روند به تدریج استان از وضعیت قرمز به وضعیت نارنجی و زرد، تغییر وضعیت دهد.

آشناگر از افزایش ترخیصی‌ها در بیمارستان‌های استان خبر داد و افزود: همزمان با افزایش بهبودیافتگان و ترخیصی‌ها در استان شاهد آغاز روند کاهشی بستری‌ها در استان هستیم.

وی گفت: کادر درمان چه در مجموعه تحت پوشش علوم پزشکی سمنان و چه در مراکز درمانی و بیمارستانی تحت پوشش علوم پزشکی شاهرود در این یک ساله مجاهدانه در حال خدمت‌رسانی به مردم هستند.

استاندار در خصوص کاهش نیروی انسانی در ادارات و اعمال برخی محدودیت‌ها در استان، اظهار کرد: در هفته گذشته با اعمال محدودیت‌های کرونایی، دستگاه‌های اجرایی استان به استثنای دستگاه‌های خدمات‌رسان، دستگاه‌های نظارتی و امدادی موظف شدند که با یک سوم نیروها به فعالیت بپردازند که تغییراتی در این روند در هفته دوم ایجاد شده که براساس آن دستگاه‌ها با تشخیص ریاست دستگاه می‌توانند میزان نیروها را به حداقل ممکن برسانند که در این راستا این کاهش نیرو نباید در روند خدمات‌دهی دستگاه‌ها اخلالی ایجاد کند.

وی با اشاره به برخی محدودیت‌ها در فعالیت مدیران اجرایی، گفت: مدیران دستگاه‌های استانی و شهرستانی، معاونان آنها و همچنین فرمانداران و معاونان فرمانداران شامل این کاهش روزهای کاری نمی‌شوند و موظف هستند در محل کاری خود حاضر شوند.

انتهای پیام
captcha