طرح نوین مشاغل خانگی فرصتی جهت توسعه اقتصادی خانواده‌هاست
کد خبر: 3938397
تاریخ انتشار : ۱۰ آذر ۱۳۹۹ - ۱۶:۱۹

طرح نوین مشاغل خانگی فرصتی جهت توسعه اقتصادی خانواده‌هاست

رییس جهاددانشگاهی استان سمنان گفت: طرح نوین مشاغل خانگی، فرصتی برای کمک به توسعه اقتصادی و اجتماعی خانواده‌های استان است.

طرح نوین مشاغل خانگی فرصتی جهت توسعه اقتصادی خانواده‌هاست

به گزارش ایکنا از سمنان، به نقل از روابط عمومی جهاد دانشگاهی استان، حسن رهایی، رییس این نهاد امروز 10 آذر در جلسه کارگروه اشتغال استان  با حضور معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری سمنان و همچنین حضور مجازی فرمانداران و مدیران دستگاه‌های اجرایی استان با ارایه گزارشی از طرح ملی توسعه مشاغل خانگی در استان گفت: در دورانی که کشور تحت ظالمانه‌ترین و سخت‌ترین تحریم‌هاست، و بیماری کرونا نیز شرایط را سخت‌تر کرده که در این راستا مشاغل خانگی می‌تواند در سال جهش تولید بهترین راهکار برای توسعه اشتغال و اقتصاد عموم مردم و جامعه باشد.

وی ادامه داد: در طرح الگوی نوین توسعه مشاغل خانگی که به کارفرمایی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی و توسط جهاددانشگاهی و همکاری تمامی دستگاه‌های اجرایی و کارآفرینان اجرامی شود، با انجام مطالعات ملی و بین‌المللی در خصوص مشاغل خانگی و آسیب‌شناسی طرح‌های گذشته در این خصوص مدلی نوین طراحی شده است.

رئیس جهاددانشگاهی استان با تأکید بر اینکه این طرح در سه مرحله شناسایی ظرفیت‌ها و پتانسیل‌های اشتغال در حوزه مشاغل خانگی در استان، توانمندسازی متقاضیان و اتصال به بازار طراحی شده متذکر شد: توجه به بازار، توانمندسازی متقاضیان و عدم اتکا به وام، توجه به پیشرانان ملی، منطقه‌ای، استانی و محلی، شبکه‌سازی استانی و ملی، توجه به نقش و جایگاه برندسازی کیفیت محصولات و بسته بندی در اتصال به بازار توجه به تجارت الکترونیک و فروش الکترونیکی محصولات از ویژگی‌های شاخص در اجرای این طرح است.

وی مجموعه جهاددانشگاهی استان در کنار اداره کل تعاون و کار و رفاه اجتماعی استان را در جهت اجرای موفق طرح ملی مشاغل خانگی در استان موثر دانست و افزود: از تمام ظرفیت‌ها و پتانسیل‌های خود استفاده خواهد کرد و در این راستا درخواست همکاری همه مدیران و فرمانداران را دارد.

رهایی ابراز امیدواری کرد با پیاده‌سازی موفق این طرح در استان که نیازمند همراهی، همکاری و هم‌اندیشی بخش‌های مختلف دولتی و خصوصی است، بتوانیم زمینه اشتغال بیشتر و بهتر مردم عزیز در سال جهش تولید را فراهم کنیم‌.

انتهای پیام
captcha