طرح پایتخت کتاب؛ گامی مثبت در مقابله با سنت‌های غلط
کد خبر: 3938739
تاریخ انتشار : ۱۲ آذر ۱۳۹۹ - ۱۳:۵۷

طرح پایتخت کتاب؛ گامی مثبت در مقابله با سنت‌های غلط

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی سمنان اجرای طرح پایتخت کتاب را گامی مثبت برای مقابله با برخی از سنت‌های غلط موجود در جامعه برشمرد و گفت: با اهدای کتاب در عمل فرهنگ کتاب و کتابخوانی را به خانواده‌ها منتقل و زوج‌های جوان را از ابتدای شروع زندگی با این فرهنگ آشنا و مأنوس کنیم.

وحدت مدیران به توسعه فعالیت‌های فرهنگی در جامعه کمک می‌کند

به گزارش ایکنا از سمنان، به نقل از روابط عمومی اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان، فرشید فلاح، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی سمنان، 12 آذرماه در نشست بررسی چگونگی اهدای کتاب به زوج‌های جوان در سازمان فرهنگی ورزشی شهرداری این استان، گفت: در تحقق طرح پایتخت کتاب به عنوان مسابقه فرهنگی بین شهرهای کشور، مدیران و مسئولان فرهنگی استان سمنان شامل آموزش و پرورش، کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان، کتابخانه‌های عمومی، فرهنگ و ارشاد اسلامی، شهرداری و سازمان فرهنگی ورزشی شهرداری به وحدت بسیار خوبی رسیده‌اند و تلاش بسیار خوبی در این خصوص شکل گرفته است.

وی با اشاره به اهمیت ترویج فرهنگ کتاب و کتابخوانی در جامعه، اظهار کرد: سمنان با توجه به روحیه فرهنگی و فرهنگ حاکم بر مردم این خطه از ظرفیت بسیار خوبی برای کسب عنوان پایتخت کتاب برخوردار است و دستگاه‌های ذکر شده اقدامات و تلاش‌های بسیار خوبی را در این عرصه آغاز کرده‌اند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان با تأکید بر اینکه طرح اهدای قفسه کتاب به زوج‌های جوان در قالب طرح پایتخت کتاب است، متذکر شد: در این طرح قفسه کتاب از سوی شهرداری و کتاب مورد نیاز از سوی فرهنگ و ارشاد اسلامی تأمین و به زوج‌های جوان هدیه می‌شود.

فلاح، اجرای این طرح را گامی مثبت برای مقابله با برخی از سنت‌های غلط موجود در جامعه برشمرد و گفت: با اهدای کتاب در عمل فرهنگ کتاب و کتابخوانی را به خانواده‌ها منتقل و زوج‌های جوان را از ابتدای شروع زندگی با این فرهنگ آشنا و مأنوس کنیم.

انتهای پیام
captcha