ترخیص بیش از 3 هزار بیمار کرونایی از بیمارستان‌های سمنان
کد خبر: 3938968
تاریخ انتشار : ۱۴ آذر ۱۳۹۹ - ۱۱:۲۲

ترخیص بیش از 3 هزار بیمار کرونایی از بیمارستان‌های سمنان

رئیس دانشگاه علوم پزشکی سمنان از شناسایی ۱۳هزار و ۹۱۹ بیمار کرونایی در شهرهای تابعه دانشگاه از اسفند ماه سال گذشته تاکنون خبر داد و گفت: سه هزار و ۱۷۵نفر پس از بیمارستان مرخص شدند.

ترخیص بیش از 3 هزار بیمار کرونایی از بیمارستان‌های سمنان

به گزارش ایکنا از سمنان و به نقل از روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی، نوید دانایی رئیس این دانشگاه، بعدازظهر روز گذشته 13 آذر، در جمع خبرنگاران به صورت ویدئوکنفرانس با اشاره به آمار کلی مبتلایان به کووید ۱۹ در شش شهرستان تابعه دانشگاه، اظهار کرد: از ابتدای اسفند ماه ۹۸ و شیوع کرونا تا آغاز روز پنج شنبه سیزدهم آذرماه ۹۹ ابتلای قطعی ۱۳ هزار و ۹۱۹ بیمار در شهرهای تابعه دانشگاه علوم پزشکی سمنان به ثبت رسیده است.

وی ادامه داد: سه هزار و ۹۱۱ نفر از این تعداد در بیمارستان‌های معین درمان کرونا بستری شدند که ۱۰ هزار و هشت نفر مبتلای به کرونا نیز سرپایی مداوا و برای طی نقاهت به خانه بازگشتند زیرا نیازی به بستری بودن آن‌ها نبوده است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی درباره تعداد فوتی‌های کرونا، افزود: از ابتدای شیوع بیماری کرونا تا روز پنج شنبه جاری، در مجموع ۵۷۲ نفر به دلیل کووید ۱۹ در سطح شهرستان‌های تابعه دانشگاه فوت کرده‌اند که در این راستا مجموعاً از ابتدای شیوع کرونا تاکنون در سطح شهرستان‌های تابعه این دو دانشگاه ۱۸ هزار و ۷۱۴ بیمار کرونایی قطعی به ثبت رسیده و ۷۷۹ نفر نیز جان باخته‌اند که به نسبت جمعیت ۷۰۳ هزار نفری استان میزانی بالا محسوب می‌شود.

دانایی با تأکید بر اینکه سه هزار و ۱۷۵ بیمار کرونایی پس از بهبود از بیمارستان‌های تابعه دانشگاه مرخص شده‌اند، تصریح کرد: در ۲۴ ساعت گذشته یعنی بازه زمانی چهارشنبه تا آغاز پنج شنبه ۱۶ بیمار کرونایی قطعی در شهرهای تابعه دانشگاه علوم پزشکی سمنان بستری شده‌اند.

وی ادامه داد: در ۲۴ ساعت منتهی به آغاز پنج شنبه در سطح استان ۱۰۳ مورد ابتلای قطعی به بیماری کرونا شناسایی شده که البته الزاماً شناسایی بیماران کرونایی به معنای بستری شدن آنها در بیمارستان نیست.

یادآور می‌شود، به غیر از شهرستان میامی که در وضعیت زرد کرونایی قرار دارد هفت شهرستان دیگر استان سمنان وضعیت نارنجی دارند.

انتهای پیام
captcha