بسیج سازندگی؛ فناوری انقلاب اسلامی در جنگ نوین
کد خبر: 3945866
تاریخ انتشار : ۱۹ دی ۱۳۹۹ - ۰۰:۰۴
عالی بیان کرد:

بسیج سازندگی؛ فناوری انقلاب اسلامی در جنگ نوین

معاون فرهنگی و رسانه‌ای سازمان بسیج سازندگی با بیان اینکه بسیج سازندگی فناوری انقلاب در جنگ نوین است، گفت: بسیجیان بسیج سازندگی چریکی، چندجانبه و هیبریدی و با نگاه «كُونُوا دُعَاةَ النَّاسِ‏ بِغَيْرِ أَلْسِنَتِكُمْ» و مبتنی بر قرآن به خدمت‌رسانی اقدام می‌کنند.

فرشاد عالی، معاون فرهنگی و رسانه‌ای سازمان بسیج سازندگی، در گفت‌وگو با ایکنا، اظهار کرد: مجموعه بسیج سازندگی از مراکزی محسوب می‌شود که فلسفه آن «كُونُوا دُعَاةَ النَّاسِ‏ بِغَيْرِ أَلْسِنَتِكُمْ» است و در این باره هیچ نیازی به ارائه تئوری‌های مختلف نیست، بلکه سعی می‌کنیم تا تمامی برنامه‌های مد نظر را اجرا کنیم. در حوزه سبک زندگی ایرانی ـ اسلامی خیلی از مسائل بازگو شده و نظریه‌های مختلفی وجود دارد، اما مسئله مهم اجرای این نظریه‌هاست. در حوزه اجتماعی و اقتصادی نیز موضوع از همین قرار است و باید برنامه‌ها را اجرا کنیم.

عالی با بیان اینکه مجموعه بسیج سازندگی از لحاظ ساختاری در قالب هیچ نهاد، معاونت یا سازمانی قرار نمی‌گیرد، افزود: در بیانیه گام دوم انقلاب جایی برای ساختارها و سازمان‌ها وجود ندارد، بلکه به فناوری‌ها اشاره شده است. اسلام و ایدئولوژی‌های مختلف نرم‌افزارهای ویژه خود را دارند. برای مثال اینترنت یکی از ابزارهای ایدئولوژی دهکده جهانی و انفاق و خمس نیز نرم‌افزارهای ویژه ایدئولوژی اسلام هستند.

معاون فرهنگی و رسانه‌ای سازمان بسیج سازندگی با ذکر اینکه انقلاب نیز نرم‌افزارهای ویژه‌ای دارد، تصریح کرد: جبهه مقاومت، دفاع مقدس و شهدای گلگون‌کفن ما نیز نرم‌افزارهای انقلاب اسلامی هستند. مقام معظم رهبری در بیان دستاوردهای معنوی انقلاب طی چهل سال اخیر دو مرتبه نام گروه‌های جهادی و بسیج سازندگی را بیان کرده‌اند.

وی با اشاره به اینکه بسیج سازندگی فناوری انقلاب اسلامی در جنگ نوین است، ادامه داد: مجموعه بسیج سازندگی در حوزه‌های مختلف خدمت‌رسانی پیامدهای قرآنی ویژه خود را داشته و دارد. تمرکز و وظیفه ما بر موضوعات مختلفی همچون انفاق، عدالت، رسیدگی به محرومان و ... است که اسلام از 1400 سال پیش به دنبال آنها بوده است.

عالی با بیان اینکه خانواده حضرت علی(ع) اولین گروه جهادی و یگان ویژه پیامبر اکرم(ص) برای ترویج اسلام بود، اظهار کرد: بسیج سازندگی در حوزه‌های مختلف خدمت‌رسانی کرده است. گروه‌های جهادی که تعداد آن‌ها امروز به بیش از 42 هزار گروه رسیده، اندک‌اندک به فعالیت در حوزه‌های تخصصی خدمت‌رسانی می‌پردازند.

ثبت 12 هزار گروه جهادی جدید

معاون فرهنگی و رسانه‌ای سازمان بسیج سازندگی با اشاره به ثبت 12 هزار گروه جهادی جدید طی سال جاری، افزود: 16 درصد از کل مجموعه گروه‌های جهادی مسئله حل‌کن هستند، یعنی اگر پروژه‌ای را در اختیار آن‌ها قرار دهیم، از صفر تا صد آن را انجام می‌دهند.

عالی با پرداختن به خدمات فراوان گروه‌های جهادی مختلف در کشور، بیان کرد: یکی از این خدمات، تولید ماسک در کشور است. یکی از گروه‌های جهادی در اسلامشهر به این مسئله پرداخته و توانسته با رعایت موارد پزشکی و سلامت به تولید انبوه ماسک اقدام کند. بنابراین، فعالیت گروه‌های جهادی تهدیدها را به فرصت تبدیل می‌کند و این همان قدم گذاشتن در مکتب حاج قاسم است. در حال حاضر روزانه 30 میلیون ماسک در کشور تولید می‌شود که 18 میلیون آن را شبکه بسیج تولید می‌کند و در اختیار مردم قرار می‌دهد.

معاون فرهنگی و رسانه‌ای سازمان بسیج سازندگی با ذکر اینکه انقلاب اسلامی دو بعد آفندی و پدافندی دارد، افزود: جهان در برخورد با پدیده‌هایی همچون کرونا، سیل و زلزله در پدافند قرار می‌گیرد، اما انقلاب اسلامی در برنامه‌های آفندی ویژه خود همچون کمک مؤمنانه و مواسات در دنیا بی‌نظیر است که این مورد نقطه قوت انقلاب است. به تعبیر یکی از دوستان، سپاه برای بودن انقلاب و بسیج برای شدن انقلاب است. برای تمام فعالیت‌هایی که باید در کشور صورت پذیرد، لازم است که بسیج وارد میدان شود که کمک مؤمنانه و مواسات از جمله آنهاست. بسیج سازندگی لوکوموتیو ورود مردم به حوزه‌های مختلف اقتصادی و اجتماعی است.

وی با اشاره به اینکه بسیج سازندگی هم در دولت و هم در بسیج و سپاه بوده و فعالیت می‌کند، ادامه داد: بسیج سازندگی تنها دستگاه اجرایی کل نیروهای مسلح است. بسیجیان بسیج سازندگی چریکی، چندجانبه و هیبریدی و با نگاه «كُونُوا دُعَاةَ النَّاسِ‏ بِغَيْرِ أَلْسِنَتِكُمْ» و مبتنی بر قرآن به خدمت‌رسانی اقدام می‌کنند. امروز افراد مختلف در تخصص‌های گوناگون در مجموعه گروه‌های جهادی فعالیت می‌کنند و بسیج سازندگی به توفیق الهی توانسته است که با اقداماتی نظیر انتشار مجله منهای نفت موجب اشتغال‌زایی شود.

عالی با بیان اینکه اگر مردم و جوانان کشور به خوبی در جریان فعالیت گروه‌های جهادی قرار گیرند، زمینه بسیار خوبی برای اشتغالشان فراهم می‌شود، تصریح کرد: مسئله مهم جریان‌سازی فعالیت‌های گروه‌های جهادی است که باید به خوبی صورت گیرد. همچنین یکی از وظایف اصلی سازمان بسیج سازندگی، ساماندهی و سازماندهی گروه‌های جهادی است. این سازمان آمادگی دارد که در زمینه مدل‌سازی داخلی و بین‌المللی به خدمت‌رسانی و همکاری با نهادهای مختلف اقدام کند.

انتهای پیام
captcha