ضرورت یکپارچه‌سازی آزمون‌های قرآن و عترت در کشور
کد خبر: 3947219
تاریخ انتشار : ۲۳ دی ۱۳۹۹ - ۱۴:۲۸

ضرورت یکپارچه‌سازی آزمون‌های قرآن و عترت در کشور

مسئول امور قرآن و عترت اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان بر لزوم یکپارچه‌سازی آزمون‌های مجازی قرآن و عترت دستگاه‌های اجرایی با آزمون سراسری قرآن و عترت تأکید کرد.

ارسالی سه‌شنبه/  ضرورت یکپارچه‌سازی آزمون‌های قرآن و عترت در کشور

به گزارش ایکنا از سمنان، مجتبی نور محمدی، مسئول امور قرآن و عترت اداره ارشاد اسلامی استان سمنان، امروز، 23 دی در نشست وبیناری کارشناسان قرآن و عترت ادارات کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان‌های کشور بر لزوم یکپارچه‌سازی آزمون‌های مجازی قرآن و عترت دستگاه‌های اجرایی با آزمون سراسری قرآن و عترت تأکید کرد و افزود: با این ادغام، آزمون‌های مجازی قرآن در دستگاه‌های اجرایی مختلف می‌تواند حذف شود.

وی ادامه داد: تبلیغات مرتبط با آزمون سراسری قرآن و عترت باید به عنوان برند ملی به صورت متمرکز با استفاده از صدا و سیمای استانها انجام شود که در این راستا اعلام به موقع رشته‌های آزمون موجب رشد شرکت‌کنندگان در این آزمون خواهد شد.

نورمحمدی همچنین بر ایجاد انسجام در رشته‌های آزمون قرآن و عترت تأکید کرد و گفت: نمونه سؤالات آزمون‌های قرآن و عترت سال‌های قبل باید ارائه شود تا از سوی مؤسسات قرآن و عترت مورد استفاده قرار گیرد.

یادآور می‌شود نوزدهمین آزمون سراسری قرآن و عترت هم‌اکنون در مرحله ثبت‌نام متقاضیان شرکت در آن قرار دارد و ثبت‌نام از داوطلبان که از دهم دی آغاز شده تا آخر دی‌ماه ادامه دارد.

این دوره مسابقات در رشته‌های حفظ جز ۳۰ ، حفظ سوره بقره، حفظ جزء اول، حفظ ۵ جزء اول، حفظ ۱۰ جزء اول، حفظ ۲۰ جزء اول، حفظ ۲۵ جزء اول و حفظ کل قرآن کریم و همچنین ترجمه و مفاهیم ترجمه سوره بقره، تفسیر سوره بقره و در بخش معارفی نیز در رشته حفظ و مفاهیم نامه ۳۱ نهج البلاغه، حفظ و مفاهیم دعای مکارم‌الاخلاق از صحیفه سجادیه و آشنایی با سبک زندگانی معصومین (ع) در هفه اول اسفند ماه به صورت مجازی برگزار خواهد شد.

علاقه‌مندان می‌توانند از طریق سامانه quranedu.ir نسبت به ثبت‌نام در نوزدهمین دوره مسابقات قرآن و عترت اقدام کنند.

انتهای پیام
captcha