الزهار: همچون مقاومت لبنان، ایران و سوریه دشمن اسرائیل هستیم
کد خبر: 3947823
تاریخ انتشار : ۲۶ دی ۱۳۹۹ - ۱۲:۰۸

الزهار: همچون مقاومت لبنان، ایران و سوریه دشمن اسرائیل هستیم

محمود الزهار، از مقام‌های ارشد جنبش مقاومت اسلامی فلسطین(حماس) گفت: ما در مرحله رفاه سیاسی، نظامی و امنیتی قرار نداریم که در آن انتخاب کنیم، ما همچون مقاومت لبنان، ایران و سوریه دشمن اسرائیل هستیم.

به گزارش ایکنا به نقل از ایرنا، الزهار پنجشنبه شب در گفت‌وگو با شبکه خبری المیادین همچنین با بیان اینکه ما خواسته‌ها و توصیه‌های مربوط به لزوم وحدت میان فلسطینیان را پذیرفته‌ایم، افزود: ما نباید تجربه‌های شکست خورده‌ای را که به ضرر فلسطین بوده، تکرار کنیم.

الزهار گفت: هیچ فشاری وجود ندارد که بتواند مواضع جنبش حماس را تغییر دهد و نکته مطلوب در حال حاضر عبور از این مرحله به ویژه بعد از تغییر بسیاری از مواضع عربی و بین‌المللی است.

وی افزود: ما خواسته‌ها و توصیه‌های مربوط به لزوم وحدت میان فلسطینیان را پذیرفته‌ایم زیرا در آن نوعی قدرت برای مقاومت و کاهش فشار از کرانه باختری، قدس و محاصره غزه وجود دارد.

الزهار پاسخ به پرسش‌هایی از جمله درباره مسائل مربوط به انتخابات در فلسطین و تضمین برگزاری آن را ضروری خواند.

وی همچنین گفت: ما نباید تجارب شکست خورده‌ای را که در گذشته به ضرر آرمان فلسطین بود، تکرار و اوامر و دستورات طرف‌های خارجی اعم از عربی و غیره را اجرا کنیم.

الزهار گفت: مواضع برخی کشورهایی که اخیرا روابط خود را با رژیم اشغالگر عادی کردند، نسبت به گذشته تغییر کرده است.

وی خاطرنشان کرد: ما در مرحله رفاه سیاسی، نظامی و امنیتی قرار نداریم که در آن انتخاب کنیم. ما همچون مقاومت لبنان، ایران و سوریه دشمن اسرائیل هستیم.

عضو دفتر سیاسی جنبش حماس همچنین تاکید کرد که ما باید با دشمنان اسرائیل روابط خوبی داشته باشیم.

وی افزود: ما از هر آنچه علیه اسرائیل است جانبداری و بنابر این از سوریه در رویایی با رژیم اشغالگر و از هر انسانی که موضعی مخالف اسرائیل دارد، حمایت می‌کنیم.

مقام حماس تاکید کرد که آنچه ما را متحد می‌سازد دشمنی با رژیم صهیونیستی و آنچه ما را از هم جدا می‌کند نیز همکاری با این رژیم است.

الزهار آمادگی جنش حماس را برای نشست با گروه‌های فلسطینی به دور از تعیین هرگونه مکانی مشخص اعلام کرد.

وی افزود: ما نشست در هیچ مکانی را رد نمی کنیم، مادامی که همه طرف‌ها روی آن توافق کنند و خطری نیز برای دیدار فلسطینی-فلسطینی نداشته و به دور از هر گونه فشار باشد.

حماس و فتح دو گروه اصلی فلسطینی سال هاست که با هم اختلاف دارند. حماس کنترل باریکه غزه را در دست دارد و جنبش فتح نیز منطقه کرانه باختری را در قالب تشکیلات خودگردان فلسطینی کنترل می‌کند.

بیست و ششم آبان ماه گذشته دور تازه گفت و گوها بین هیات های دو طرف برای پایان دادن به اختلاف ها در قاهره پایتخت مصر برگزار شد؛ اما چندی پیش به دلیل ازسرگیری روابط امنیتی تشکیلات خودگردان با رژیم صهیونیستی، حماس اعلام کرد که گفت‌وگوهای آشتی ملی "مختل" شد.

انتهای پیام
captcha