تحول فضای فرهنگی با حمایت از مؤسسات قرآنی
کد خبر: 3948091
تاریخ انتشار : ۰۱ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۰:۵۶
حجت‌الاسلام اکبری مطرح کرد:

تحول فضای فرهنگی با حمایت از مؤسسات قرآنی

مدیرعامل مؤسسه بیت‌النور تبریز با بیان اینکه اگر همین بودجه‌ای که برای قرآن تصویب شده، تخصیص پیدا کند، برخی از مشکلات مؤسسات قرآنی برطرف می‌شود، گفت: با این کار فضای فرهنگی کشور متحول می‌شود.

ارسال نشود/تحول فضای فرهنگی کشور با اختصاص بودجه‌های قرآنی به مؤسسات

حجت‌الاسلام والمسلمین محسن اکبری، مدیرعامل مؤسسه بیت‌النور تبریز در گفت‌وگو با ایکنا، با اشاره به مشکلات حوزه قرآن بیان کرد: اگر بودجه‌هایی که برای امور قرآنی تصویب شده، تخصیص پیدا کند، بسیاری از مشکلات برطرف می‌شود. اصلاً مبلغ بیشتری نیاز نیست، همان مبلغی که مجلس تصویب کرده و بر اساس قانون باید برای ترویج فرهنگ قرآنی هزینه شود، کفایت می‌کند.

فرهنگ، مستلزم هزینه است

وی ادامه داد: دشمنان ما سالانه میلیاردها دلار فقط برای تغییر فرهنگ هزینه می‌کنند و نتیجه نیز می‌گیرند، نمی‌توان گفت چون آن‌ها برای مسائل ضد مذهبی خرج می‌کنند، نباید نتیجه بگیرند، وقتی ضد فرهنگ مستلزم پول است، فرهنگ نیز مستلزم مسائل مادی است، متأسفانه اینها را نادیده می‌گیریم و فکر می‌کنیم فرهنگ باید بدون مسائل مالی پیش برود.

مدیرعامل مؤسسه بیت‌النور تبریز گفت: ترویج فرهنگ قرآنی در مدارس، جامعه، مساجد و آحاد مردم مستلزم این است که بحث‌های مالی تأمین شود، سال‌های زیادی است که برای بحث اهدای جوایز به مشکل برمی‌خوریم؛ چرا که اگر توان داشته باشیم اول حق‌التدریس اساتید را پرداخت می‌کنیم، هزینه اضافه‌ای نداریم تا با آن برای قرآن‌آموزان جایزه بگیریم، جایزه برای سن کودک و نوجوان بسیار جذاب است.

وی ادامه داد: اگر بخواهیم نسل آینده تربیت قرآنی داشته باشد، چاره‌ای نداریم جز اینکه هزینه کنیم، اگر اینجا هزینه نکنیم باید برای زندان‌ها هزینه کنیم.

اکبری با بیان اینکه قرآن گنجینه باعظمتی است که خداوند متعال به ما احسان فرموده است و می‌تواند کل ابعاد زندگی بشر و جامعه را بسازد، اظهار کرد: اگر مسئولان کشور همان بودجه‌های مصوب را در نظر بگیرند، دست مؤسسات برای ارتقای فرهنگ قرآنی کشور پر می‌شود و طبیعتاً کشور از مؤسسات متأثر خواهد بود. به لحاظ علمی، اخلاقی، امنیتی و ... بسیار به نفع ما خواهد بود.

مدیرعامل مؤسسه بیت‌النور تبریز در مورد دوره‌های مؤسسه اظهار کرد: با ارتباط‌گیری با مراکز علمی، یکسری دوره‌هایی را همانند دوره‌های ارتقای سواد رسانه برگزار می‌کنیم. این دوره با همکاری انجمن علمی ارتباطات و تبلیغ حوزه علمیه در حال برگزاری است. تاکنون دوبار دوره تربیت مربی سواد رسانه را برگزار کرده‌ایم، چند باری نیز دوره‌های عمومی داشته‌ایم و بناست طبق توافقی که داشته‌ایم برای مدیران مؤسسات استان آذربایجان شرقی نیز این دوره را تکرار کنیم. سازوکار این دوره دیده شده، اما هنوز اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان شرقی به ما ابلاغ نکرده است.

وی افزود: در گذشته سایت خوبی داشتیم. در آنجا نزدیک دو هزار پاورپوینت و مقاله در موضوعات مختلف با محوریت قرآن بارگذاری شد، این سایت از دسترس خارج شده است، چون سرور دچار مشکل شده، سایت باید طراحی مجدد شود که بسیار هزینه‌بر و زمان‌بر است، یک سایت نیز برای برگزاری آزمون‌های مجازی داشتیم که در همان اختلال سرور، دچار مشکل شد و امیدواریم در آینده بتوانیم این مشکل را برطرف کنیم.

حضور مددجویان کمیته امداد در کلاس‌های قرآن

اکبری بیان کرد: در چند ترم گذشته، مددجویان کمیته امداد نیز در طرح‌هایمان شرکت کرده‌اند که هیچ هزینه‌ای از آن‌ها اخذ نمی‌شد و مؤسسه حق‌التدریس اساتید و سایر هزینه‌های آن‌ها را تقبل می‌کرد. منتهی چون توان مؤسسه محدود بود، نتوانستیم این شیوه را توسعه دهیم تا سایر مددجویان نیز از آن استفاده کنند. این کار سلامت روانی و معنوی این افراد را تأمین می‌کند. امیدواریم این طرح ما به گوش مسئولان برسد و بتوانیم تعامل خوبی داشته باشیم.

یادآور می‌شود، مؤسسه بیت‌النور دارای سه شعبه در شهرهای تبریز، زنجان و قم است. شعبه مؤسسه در تبریز در خیابان عباسی، کوچه 96 پلاک 21 قرار دارد، در زنجان در شهرستان خدابنده در حوزه علمیه خواهران بقعه قیدار نبی(ع) واقع است. در قم نیز در پردیسان، فلکه شهرداری، بلوار بصیرت، ساختمان آریا، طبقه اول مستقر است.

انتهای پیام
captcha