آغاز به کار رئیس‌جمهور جدید آمریکا با وعده رفع تبعیض و مقابله با نژادپرستی
کد خبر: 3948975
تاریخ انتشار : ۰۱ بهمن ۱۳۹۹ - ۲۱:۳۳
پس از انجام مراسم تحلیف در کنگره صورت گرفت؛

آغاز به کار رئیس‌جمهور جدید آمریکا با وعده رفع تبعیض و مقابله با نژادپرستی

جو بایدن، چهل و ششمین رئیس‌جمهور تاریخ آمریکا، امروز پس از مراسم تحلیف در کنگره این کشور، با وعده مقابله با افراط‌گرایی، تبعیض و نژادپرستی در این کشور، کار خود را آغاز کرد.

به گزارش ایکنا؛ به نقل از سی ان ان، مراسم تحلیف رئیس‌جمهور جدید آمریکا با نیایش «لئو جی. اودونوان»، کشیش یسوعی و دوست صمیمی خانواده بایدن آغاز شد. سپس «آندره هال»، نخستین آتش‌نشان زن آفریقایی‌تبار در ایالت جورجیا، عهد وفاداری را قرائت کرد.

به دنبال آن نیز کاملا هریس، معاون بایدن در برابر «سونیا سوتومایور»، قاضی دیوان عالی آمریکا سوگند یاد کرد تا به صورت رسمی به نخستین زن و نخستین رنگین‌پوست در تاریخ آمریکا منصب معاونت رئیس‌جمهوری این کشور را به دست گیرد. کامالا هریس در حالی که همسرش انجیل را برابر او نگه داشت، سوگند یاد کرد. 

پس از آن نیز بایدن در برابر «جان رابرتس»، قاضی القضات دیوان عالی آمریکا سوگند یاد کرد تا به صورت رسمی به عنوان چهل و ششمین رئیس جمهوری تاریخ این کشور، آغاز به کار کند.

جو بایدن پس از بیل کلینتون در دهه ۱۹۹۰، دومین رئیس‌جمهوری کاتولیک آمریکا است؛ او زمانی که در  خانه خود در ویلمینگتون (ایالت دلاور) بود، تقریباً هر هفته برای مراسم عشای ربانی به کلیسا می‌رفت.

بایدن: من رئیس جمهور همه آمریکایی‌ها خواهم بود

جو بایدن که بخش اول سخنان خود را بیشتر بر نیاز به اتحاد و عبور از کدورت‌ها متمرکز کرد، وعده داد که بدون تعصب، رئیس‌جمهوری برای همه مردم کشورش باشد و برای آنهایی که به او رأی نداده‌اند هم به اندازه  طرفدارانش کار کند. بایدن وعده داد با نژادپرستی مبارزه خواهد کرد. وی افزود: باید اختلافات را کنار بگذاریم و به سخن یکدیگر گوش دهیم.

بایدن مبارزه با کرونا را اولویت خود اعلام کرد، اما به افراطی‌گرایی، خشونت و تروریسم هم اشاره کرد و گفت که باید کشورش مقابله با تروریسم داخلی و تحرکات گروه‌های افراطی حامی برتری نژادی سفیدپوستان را هم در اولویت قرار دهد. او با اشاره به دوران ترامپ گفت: دولت قبلی ما کوشید با دروغگویی حکومت کند.

در این مراسم، «مایک پنس»، معاون «دونالد ترامپ»، چهل و پنجمین رئیس‌جمهوری آمریکا و «باراک اوباما»، «جورج بوش پسر» و «بیل کلینتون»، روسای جمهوری پیشین این کشور به همراه همسران خود در مراسم تحلیف بایدن شرکت داشتند.

این در حالی است که ترامپ پیشتر شهر واشنگتن را به مقصد اقامتگاه خود در ایالت ساحلی فلوریدا در جنوب شرق آمریکا ترک کرده و  نخستین رئیس‌جمهوری این کشور طی ۱۵۰ سال اخیر به شمار می‌آید که در مراسم تحلیف جانشین خود شرکت نمی‌کند.

انتهای پیام
captcha