اجرای عدالت تضمین‌کننده اعتماد عمومی است
کد خبر: 3949022
تاریخ انتشار : ۰۲ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۴:۰۷

اجرای عدالت تضمین‌کننده اعتماد عمومی است

رییس قوه قضاییه با اشاره به اینکه در نگاه مردم اعتماد آفرینی و افزایش سرمایه اجتماعی مهم است گفت: اجرای عدالت تضمین کننده اعتماد عمومی است.

ارسالی پنج شنبه/ اجرای عدالت تضمین‌کننده اعتماد عمومی است

به گزارش ایکنا از سمنان، به نقل از روابط عمومی دادگستری، حجت‌الاسلام سید ابراهیم رئیسی، رییس قوه قضاییه صبح امروز 2 بهمن در شورای اداری استان با اشاره به اینکه اگر بخواهیم در نگاه مردم اعتمادآفرینی و افزایش سرمایه اجتماعی را داشته باشیم باید که اجرای عدالت تضمین‌کننده اعتماد عمومی است، گفت: زمینه کار و تولید شامل نیروی انسانی کارآمد، ظرفیت‌ها و ذخایر ارزشمند در کشور ما و استان سمنان فراهم است و لذا باید از این ظرفیت‌ها به خوبی بهره برد.

وی ادامه داد: رئیس قوه قضائیه با بیان اینکه رهبر معظم انقلاب اسلامی همواره تاکید دارند که باید موانع تولید برداشته شود، متذکر شد: یکی از این موانع قاچاق است زیرا تولید را در کشور دچار مشکل می‌کند و همچنین در بین کارآفرینان و تولیدکنندگان ناامیدی به وجود می‌آورد.

رئیسی با اشاره به اینکه کارآفرینی باید احساس سهولت کارها را داشته باشد تا بتواند ادامه تولید دهد متذکر شد: ما معتقد هستیم هر کاری که بتوان برای فعالان اقتصادی و تولیدکنندگان انجام داد تا فعالیت اقتصادی و امر تولید سهل شود، باید در دستور کار باشد.

به گفته وی؛ قوانینی در مجلس برای رفع موانع تولید و فضای کسب و کار مصوب شده اما دستگاه‌های اجرایی هستند که باید پیگیری کنند تا این قوانین به خوبی اجرا شود و از جمله این کارهای باید حمایت از تولیدکنندگان باشد، اظهار کرد: امروز با توجه به شعار سال، تولیدکننده ما باید در بخش‌هایی که به دستگاه قضائی مرتبط است، احساس داشتن یک پشتیبان و پشتوانه کند، یعنی بداند که تسهیلات بانکی پشتوانه او است.

رئیس قوه قضائیه با تاکید بر اینکه راهکارها را باید در نظام اداری اصلاح کرد، افزود: کارکنان ما به خوبی نظام اداری را می‌شناسند و می‌توانند گاهی به سرعت کاری را انجام دهند و گاهی هم می‌توانند با یک نگاه گره‌هایی هم در کار بیندازند لذا مردم امروز از نظام اداری ما می‌خواهند که کارها را ضمن اینکه قانون‌مند انجام می‌دهند، بر مردم سهل و آسان کنند و این سخن درستی است.

مقام عالی قوه قضاییه در خصوص امکان تضییع حقوق مردم در امور اداری، یادآور شد: قانون باید اجرا شود اما آیا باید یک عمر طول بکشد تا فردی برای احقاق حق خودش یا گرفتن یک استعلام از یک هفت‌خوان کامل عبور کند که در این راستا برخی طولانی شدن کارها موجب تضییع حق مردم می‌شود که در ادارات موجب گلایه مردم است

وی با بیان اینکه فعالیت اقتصادی و یا هر فعالیتی باید با نظارت و کنترل همراه و جلوی فساد گرفته شود، متذکر شد: نظام اداری سالم باید یک صفحه سفید خدمتگزاری برای مردم باشد و نباید گذاشت که توسط یک کارمند فاسد لکه سیاهی بر آن بگذارد که این در اصل می‌توان گفت تضییع حقوق کارکنان صدیق همان مجموعه اداری است که با سلامت کار می‌کنند و سپس تضییع حقوق مردم را شامل می‌شود.

رییس قوه قضاییه  افزود: عدالت مسئله بسیار مهمی است که حتی اولیا الهی برای بهره‌مندی جامعه از آن آمده‌اند، که نظام اداری عادلانه باید پیگیری شود، نظام اداری که توأم با عدالت باشد و در آن توجه قانون و قانون مداری در اصل و اولویت باشد و کسی به خودش اجازه ندهد که قانون و حقوق مردم را نادیده بگیرد، لذا در این نظام باید حقوق مردم و عام احترام گذاشت و نسبت به حقوق پایبند بود.

رئیس قوه قضائیه به وضعیت استان سمنان اشاره کرد و گفت: خوشبختانه با وجود آیت‌الله شاهچراغی نماینده ولی فقیه در استان، اتحاد خوبی بین مسئولان استانی و شهرستانی و دستگاه‌های اجرایی است که این امر می‌تواند زمینه ساز توسعه در سطح این استان باشد که ظرفیت‌های بسیار خوبی را نیز در بخش‌های مختلف دارد.

انتهای پیام
captcha