دشمنان به نقش المصطفی(ص) در انتقال گفتمان انقلاب اسلامی واقف هستند
کد خبر: 3949075
تاریخ انتشار : ۰۲ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۸:۴۰
حجت‌الاسلام والمسلمین عباسی:

دشمنان به نقش المصطفی(ص) در انتقال گفتمان انقلاب اسلامی واقف هستند

رئیس جامعةالمصطفی(ص) العالمیة گفت: دشمنان انقلاب اسلامی، به جایگاه جامعةالمصطفی(ص) در انتقال فرهنگ و گفتمان انقلاب اسلامی کاملاً واقف هستند.

حجت الاسلام و المسلمین علی عباسی رئیس جامعةالمصطفی العالمیه

به گزارش ایکنا، حجت‌الاسلام والمسلمین علی عباسی، رئیس جامعةالمصطفی(ص) العالمیة، امروز در دیدار مسئولان اداره کل نظارت، بازرسی و حراست المصطفی(ص) ضمن تسلیت ایام شهادت حضرت صدیقه کبری(س)، فعالیت مجموعه‌های نظارتی را بسیار مهم توصیف کرد و افزود: امروز جامعةالمصطفی به عنوان یک نهاد مهم و تأثیرگذار در عرصه بین‌الملل شناخته می‌شود و نقش تعیین‌کننده‌ای در انتقال فرهنگ، گفتمان و اندیشه انقلاب اسلامی بر عهده دارد.

وی با اشاره به توجه دوستداران انقلاب اسلامی و حتی دشمنان به نقش، جایگاه و اثرگذاری جامعةالمصطفی(ص)، از گسترش روزافزون این تأثیرگذاری فکری، اندیشه‌ای و معرفتی سخن گفت و اظهار کرد: در سال ۲۰۱۳ همایشی درباره سه دانشگاه تأثیرگذار در دنیای اسلام شامل جامعةالمصطفی(ص)، الازهر و المدینه در دانشگاه آکسفورد برگزار و مجموعه‌ای تحت عنوان «گفتمان‌های بین‌المللی دنیای اسلام» منتشر شد. در این همایش به صراحت گفته شد که جامعةالمصطفی(ص) نقش ترویج گفتمان انقلاب اسلامی را در دنیا به عهده دارد و به زعم برگزارکنندگان، پیشنهادهایی برای مهار آن ارائه شد.

وی افزود: برگزاری چنین همایش‌هایی نشان می‌دهد که دشمنان انقلاب اسلامی، به جایگاه جامعةالمصطفی(ص) در انتقال فرهنگ و گفتمان انقلاب اسلامی کاملاً واقف هستند و تحریم مراکز علمی همچون جامعةالمصطفی(ص) بدعتی بسیار قبیح و ناپسند در همین راستاست.

حجت الاسلام والمسلمین عباسی با اشاره به هزینه‌های سنگین چنین کاری برای تحریم کنندگان، تخریب بیش از پیش چهره آنان را در مجامع بین‌المللی نتیجه چنین رویکردهایی دانست و گفت: تحریم‌کنندگان هنگامی که در مقابله با مراکزی همچون جامعةالمصطفی(ص) چاره‌ای نداشته باشند، دست به چنین کارهایی می‌زنند.

رئیس جامعةالمصطفی با اشاره به تلاش دشمنان برای مهار مجموعه‌هایی همانند المصطفی(ص)، نفوذ به این گونه مراکز را جزو آمال دشمنان دانست و افزود: یکی از اقدامات مد نظر آنها، نفوذ به چنین مجموعه‌هایی است، که نباید از این کید غافل شد. با توجه به جایگاه ارزشمند این مراکز، صیانت از چنین مراکزی بسیار مهم و ارزشمند است.

وی با تأکید بر اهمیت حفظ سلامت هر سازمان فعال علمی، فرهنگی و بین‌المللی، تصریح کرد: رویکرد جامعةالمصطفی(ص)، پرهیز از امنیتی شدن این چهره علمی بوده است. در عین حال، باید در برابر شیطنت دشمنان مراقب باشیم.

استاد جامعة المصطفی(ص) العالمیة در بخش دیگری از سخنانش، بر پرهیز از ایجاد نگاه هراس‌آلود درباره مجموعه‌های صیانتی در مدیران، کارکنان و مراجعه‌کنندگان تأکید و بیان کرد: اینجا مأمنی برای مدیران، کارکنان و مراجعه‌کنندگان به شمار می‌رود و جلب این اعتماد و اطمینان، تا حد زیادی به رفتار مجموعه‌های صیانتی بستگی دارد.

حجت‌الاسلام والمسلمین عباسی حفظ شخصیت و کرامت افراد و احترام به آنان را بسیار ضروری و جزو رویکردهای جامعةالمصطفی(ص) دانست و افزود: سیاست المصطفی(ص) در زمینه پرهیز از ورود به غوغاهای رسانه‌ای و تمرکز بر فعالیت علمی است و یکی از ویژگی‌های دنیای امروز، حضور رسانه‌های فراوان است که در برخی نقاط نقش مثبتی دارند. رسانه، ابزار بسیار کارآمدی است. با این حال، نباید وارد غوغای رسانه‌ای شویم. جامعةالمصطفی(ص) می‌کوشد در مجادلات رسانه‌ای حضور نیابد، زیرا فعالیت علمی و آرام مجموعه را تحت تأثیر قرار می‌دهد.

وی با اشاره به تحریم جامعةالمصطفی(ص) از سوی استکبار جهانی بیان کرد: در ماجرای تحریم کوشیده‌ایم بی‌جهت وارد مجادلات رسانه‌ای نشویم. تحریم آمریکا، تبلیغاتی است و اثر واقعی ندارد. کشورهای همسو با آمریکا همانند انگلستان نیز به صورت رسمی اعلام حمایت نکردند، زیرا چنین اعمالی در نگاه بین‌المللی بسیار ناپسند است.

رئیس جامعةالمصطفی(ص) بر بهره‌گیری از روش‌های کارآمدتر و آموزش نیرو‌های فعال در این عرصه و نیز مدیران جامعةالمصطفی(ص) را بسیار ضروری دانست و تصریح کرد: حفظ سلامت جامعةالمصطفی(ص) و کارآمدی آن، مستلزم حضور نیرو‌های باورمند به اندیشه انقلاب اسلامی است.

انتهای پیام
captcha