مسجد بیرمنگام؛ نخستین مرکز اسلامی واکسیناسیون کرونا در بریتانیا
کد خبر: 3949145
تاریخ انتشار : ۰۳ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۲:۱۷

مسجد بیرمنگام؛ نخستین مرکز اسلامی واکسیناسیون کرونا در بریتانیا

مرکز اسلامی «العباس» در بیرمنگام به عنوان نخستین مرکز واکسیناسیون عمومی در بریتانیا روزانه پذیرای صدها متقاضی دریافت واکسن کرونا خواهد بود.

به گزارش ایکنا؛ به نقل از بی بی سی، مسجد و مرکز شیعیان بیرمنگام به عنوان اولین مرکز اسلامی که به واکسیناسیون عمومی کرونا در انگلستان کمک می‌کند تبدیل شده است.
 
پیش بینی می‌شود مرکز اسلامی العباس در بالسال هیث در بیرمنگام روزانه پذیرای 500 نفر برای واکسیناسیون کرونا باشد.
 
شیخ نورو محمد، امام جماعت این مسجد اظهار امیدواری کرد که این اقدام به از بین بردن اطلاعات نادرست درباره حرام بودن واکسن از دیدگاه شریعت اسلامی کمک کند.
 
وزارت بهداشت بریتانیا اعلام کرد كه نگران است اطلاعات نادرست باعث شود برخی جوامع آسیایی‌تبار در این کشور از واكسیناسیون کرونا خودداری کنند.  
 
شیخ نورو گفت: این یک پیام مهم به برادران و خواهران مسلمان ما خواهد داد. ما این کار را می‌کنیم تا یک نه بزرگ به اخبار جعلی و یک بله بزرگ به واکسن بگوییم. دانشمندان مسلمان به ما توصیه می‌کنند که واکسن بزنیم زیرا جان انسان‌ها از نظر اسلام مهم است.

دکتر رضوان علیدینا، معتمد مسجد و عضو گروه راه‌اندازی واکسیناسیون در بیرمنگام گفت: اهمیت این مکان کاملا مشهود است‌. افتتاح این مرکز در مسجد العباس با واکنش مثبت مردم روبرو شده است. وی اظهار امیدواری کرد که به زودی بین 300 تا 500 واکسیناسیون در روز انجام شود.
 
دکتر وین دیواکار، مدیر پزشکی منطقه‌ای وزارت بهداشت بریتانیا در لندن در یک کنفرانس مطبوعاتی گفت که برخی از جوامع، نگرانی‌های قابل قبول و قابل درکی در مورد واکسن‌ها دارند.
 
وی افزود: علی‌رغم اینکه این واکسن‌ها ایمن و موثر هستند، اما برای برخی از جوامع آسیایی و سیاه‌پوستان نگرانی‌هایی وجود دارد که به نسل‌های گذشته باز می‌گردد.
 
همچنین پریتی پاتل، وزیر کشور بریتانیا در یک سخنرانی در جلسه‌ای توجیهی به اطلاعات نادرستی که اقلیت‌ها را هدف قرار داده پرداخت و گفت: این واکسن برای همه ما بی‌خطر است.
 
همچنین عبادتگاه‌های دیگری در بریتانیا از جمله کلیسای جامع سالزبری و کلیسای جامع لیچفیلد، از هفته گذشته به عنوان مراکز واکسیناسیون کار خود را آغاز کردند.
 
انتهای پیام
captcha