جمهوری اسلامی ایران باید در ارتباطات خود دسترسی بیگانه را قطع کند
کد خبر: 3949198
تاریخ انتشار : ۰۳ بهمن ۱۳۹۹ - ۲۲:۵۵
مسعود بصیری:

جمهوری اسلامی ایران باید در ارتباطات خود دسترسی بیگانه را قطع کند

رئیس سازمان بسیج رسانه کشور با تأکید بر اینکه جمهوری اسلامی ایران باید در ارتباطات خود دسترسی بیگانگان را قطع کند، گفت: تا زمانی که فضای مجازی بومی‌سازی نشود ما به نتیجه نخواهیم رسید.

به گزارش ایکنا به نقل از روابط عمومی رادیو گفت‌وگو، مسعود بصیری، رئیس سازمان بسیج رسانه کشور، در مصاحبه با برنامه «تنگه احد» رادیو گفت‌وگو با موضوع واکاوی دیدگاه مقام معظم رهبری درباره فضای مجازی اظهار کرد: موضوع راه‌اندازی شبکه ملی اطلاعات چندین سال است که در رادیو و تلویزیون مطرح می‌شود اما تاکنون عملاً کاری برای آن نکرده‌ایم.

وی با بیان اینکه از دولت قبلی 15 سال است که درباره شبکه ملی اطلاعات صحبت می‌کنیم اما تاکنون طی این سال‌ها نتیجه‌ای نداشته است، گفت: به واقع یکی از تنگه‌های احد همین راه‌اندازی شبکه ملی اطلاعات است چراکه ما هنوز نمی توانیم ارتباطات خود را داخلی کنیم.

رئیس سازمان بسیج رسانه کشور اظهار کرد: یک سوالی که وجود دارد این است که الان کدوم کشوری است که ارتباطات خود را بدون اشراف داشتن به دست دیگران می‌سپارد؟ مقام معظم رهبری بارها بر راه‌اندازی شورای عالی فضای مجازی تأکید داشته‌اند.

بصیری بیان کرد: شورای عالی فضای مجازی جایی برای مباحث فنی نیست بلکه جایی همچون شورای عالی انقلاب فرهنگی است که قرار است سیاست‌هایی را که جمهوری اسلامی به آن احتیاج دارد را نهادینه کند که باید این کار سریعتر صورت گیرد؛ ما صحبت‌های رهبری را آن جایی که می‌خواهیم انجام دهیم و دوست داریم انجام دهیم بزرگنمایی می‌کنیم اما این در حالی است که صحبت‌های رهبری باید قانون شود و نباید پشت سر بگذاریم.

وی تصریح کرد: هم در حوزه دانشگاه و هم در حوزه‌های نظریه‌پردازی هنوز تبیین مشخصی نسبت به رویکردمان در فضای مجازی نداریم و این تبیین فضای مجازی در رأس هرم به درستی انجام نشده است.

رئیس سازمان بسیج رسانه کشور با تأکید بر اینکه تا زمانی که فضای مجازی بومی سازی نشود ما به نتیجه نخواهیم رسید، بیان کرد: تا زمانی که شبکه ملی اطلاعات به وجود نیاید و برای مردم و مسئولین به درستی تبیین نشود که قرار است چه اتفاقی در این شبکه رخ دهد این سردرگردانی ادامه دارد.

بصیری در رابطه با نقش سازمان بسیج در راه‌اندازی شبکه ملی اطلاعات بیان کرد: همیشه بسیج گفتمان‌ساز بوده و همچون رسانه وظیفه‌اش مطالبه است و بسیج صرفا کمک دهنده است اما تاکنون از سوی متولیان امر از بسیج در این زمینه کمکی خواسته نشده است؛ بسیج درون خود یک سامانه بسیار خوبی را طراحی کرده است.

وی تصریح کرد: شبکه ملی اطلاعات پاسخگوی این است که اگر فردی کلاهبرداری کرد و باعث تشویش اذهان عمومی شد باید مرکزی باشد که این موضوعات را پیگیری و بررسی کند؛ چگونه است که در فضای مجازی بدون مهابا همه چیز وجود دارد و فقط از آن طرف می گوییم که مطالبه کنیم؟

رئیس سازمان بسیج رسانه کشور بیان کرد: اولین و بزرگترین گامی که باید برداشته شود این است که یک گام عملیاتی انجام شود به طوری که از شعار دادن دست برداشته و در میدان پا بگذاریم؛ شبکه ملی اطلاعات نیز باید به قطعیت راه‌اندازی شود و این مسئله هیچ حاشیه و تبصره‌ای ندارد چراکه جمهوری اسلامی ایران باید در ارتباطات خود دسترسی بیگانه را قطع کند.

انتهای پیام
captcha