همکاری بنیاد مستضعفان با کمیته امداد برای تأمین 10 هزار مسکن
کد خبر: 3949266
تاریخ انتشار : ۰۴ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۱:۴۸
پرویز فتاح خبر داد؛

همکاری بنیاد مستضعفان با کمیته امداد برای تأمین 10 هزار مسکن

رئیس بنیاد مستضعفان از همکاری با کمیته امداد برای تأمین 10 هزار مسکن ویژه مددجویان خبر داد و گفت: در سال‌های اخیر توانمندسازی محرومان در دستور کار مسئولان کمیته امداد بوده است و این نهاد سابقه درخشانی در این زمینه دارد، امیدواریم مجلس و دولت در راستای تقویت اعطای وام‌های قرض‌الحسنه به ما کمک کنند.

همکاری بنیاد مستضعفان با کمیته امداد برای تأمین 10 هزار مسکنبه گزارش خبرنگار ایکنا، مراسم امضای تفاهم‌نامه مشترک ساخت ۱۰ هزار واحد مسکونی برای محرومین در روستا‌ها و شهر‌های زیر ۲۵ هزار نفر امروز شنبه چهارم بهمن‌ماه با حضور مرتضی بختیاری، رئیس کمیته امداد حضرت امام(ره) و پرویز فتاح، رئیس بنیاد مستضعفان در محل ساختمان مرکزی کمیته امداد(ره) برگزار شد.

رئیس بنیاد مستضعفان در این مراسم با بیان اینکه در ابتدای سال طی هماهنگی با کمیته امداد در زمینه اجاره و رهن مسکن برای محرومان کمک‌هایی کردیم و با توجه به شرایط کشور برای اجاره مسکن محرومان، ۲۳۰ میلیارد تومان برای رهن و اجاره در خرداد و تیرماه کمک‌رسانی کردیم. تفاهم‌نامه‌ای نیز پیش از این با سازمان بهزیستی برای تأمین ۱۴ هزار واحد مسکونی خانواده‌های نیازمند و دارای دو معلول و بیشتر منعقد کردیم که تا کنون ۱۰ هزار واحد آن تحویل شده است. هزار واحد نیز در حال احداث است که امیدواریم هر چه سریع‌تر به اتمام برسد تا تمامی خانواده‌های دارای دو معلول و بالاتر صاحب خانه شوند.

فتاح با تأکید بر اینکه تعهد بنیاد مستضعفان در پروژه‌ای که امروز برای آن تفاهم‌نامه امضا کردیم، کمک به احداث ۱۰ هزار واحد مسکونی برای محرومان طی مدت ۲۴ ماه است، ادامه داد: در این پروژه در کنار کمیته امداد هستیم، امیدواریم به نقطه‌ای برسیم که نهاد‌های حمایتی اعلام کنند مسکن همه نیازمندان و محرومان تأمین شده است. زمان‌بندی در اتمام پروژه، دقت، سرعت، مقاوم بودن واحدها، ضد زلزله و تجهیزات باکیفیت از موارد حائز اهمیت خواهد بود. همچنین به ازای هر واحد ۵۰ میلیون تومان کمک بلاعوض می‌شود و در مجموع ۵۰۰ میلیارد تومان برای دو سال هزینه خواهد شد که بخشی از این تعهد را می‌توان از طریق تأمین سیمان انجام داد.
 
همکاری بنیاد مستضعفان با کمیته امداد برای تأمین 10 هزار مسکن
وی افزود: بنیاد مستضعفان در زمینه تأمین اشتغال محرومان، با اعطای وام با سود هشت درصد که سقف این وام بیش از آن چیزی است که نهاد‌های حمایتی به این قشر اختصاص داده‌اند، تلاش دارد اشتغال محرومان را پوشش‌دهی کند. همچنین در صندوق ولایت کمیته امداد سرمایه‌گذاری کرده‌ایم تا وام قرض‌الحسنه در زمینه اشتغال به محرومان اعطا شود.

رئیس بنیاد مستضعفان با تأکید بر اینکه اشتغال و مسکن به عنوان دو اصل و موضوع مهم در راستای توانمندسازی محرومان و نیازمندان است، گفت: در سال‌های اخیر توانمندسازی محرومان در دستور کار مسئولان کمیته امداد بوده است و این نهاد سابقه درخشانی در این زمینه دارد و اقداماتی که در این حوزه انجام شده، نشان‌دهنده تقویت در توانمندی محرومان و مددجویان تحت پوشش این نهاد است. در حوزه اشتغال و وام‌های قرض‌الحسنه کار‌های خوبی در بنیاد نیز صورت گرفته و امیدواریم مجلس و دولت در راستای تقویت اعطای این وام‌ها به ما کمک کنند.

مرتضی بختیاری، رئیس کمیته امداد امام خمینی(ره) نیز در این مراسم در سخنانی اظهار کرد: کمک‌های بنیاد مستضعفان در زمینه‌های مختلف در دوران کرونا، بیش از ۷۳۰ میلیارد تومان بوده است که به مناطق محروم کشور و حادثه دیدگان از بلایای طبیعی اختصاص پیدا کرد. در ساخت این ۱۰ هزار واحد نیز مبلغ ۵۰۰ میلیارد به ازای هر واحد مبلغ ۵۰ میلیون تومان کمک بلاعوض خواهد داشت.

به گفته بختیاری؛ اصل ۳۱ قانون اساسی حاکمیت را مکلف کرده که برای محرومان خانه‌سازی انجام شود. اگر مسکن در سبد حمایتی محرومان در نظر گرفته شود، آرامش‌بخش‌ترین اقدام برای آن‌ها خواهد بود.
 
همکاری بنیاد مستضعفان با کمیته امداد برای تأمین 10 هزار مسکن

وی با تأکید بر نگاه ویژه بنیاد مستضعفان در رسیدگی به محرومان و نیازمندان چه به واسطه کمیته امداد و یا سازمان بهزیستی، افزود: عدد ۱۰ هزار واحد مسکونی رقم اندکی نیست، امیدواریم در شرایط فعلی این پروژه در موعد مقرر و به نحو احسن به پایان برسد. انجام این‌گونه پروژه‌ها و حمایت‌های بنیاد مستضعفان به این معناست که مسائل اجتماعی و امور محرومان در مسیر صحیح خود پیگیری می‌شود.

وی با بیان اینکه بخش عمده‌ای از کمک‌های بنیاد مستضعفان به مناطق محروم استان‌های سیستان و بلوچستان، خوزستان و حادثه دیده‌ها اختصاص پیدا کرده، گفت: کمک به حادثه دیدگان سیل ۱۳۹۸ و ۱۳۹۹ و کمک به زلزله‌زدگان کرمانشاه از جمله برنامه‌هایی بود که کمیته امداد در زمان آقای فتاح انجام داد.

بختیاری با بیان اینکه براساس تجربیات و برون‌سپاری، ۱۰ هزار واحد مسکونی برای محرومان با کیفیت ساخته می‌شود، افزود: مهاجرت روستاییان به شهر‌ها باعث حاشیه‌نشینی و ساخت مسکن برای محرومان در روستا‌ها باعث جلوگیری از این‌گونه آسیب‌های اجتماعی خواهد شد.
 
همکاری بنیاد مستضعفان با کمیته امداد برای تأمین 10 هزار مسکن
انتهای پیام
captcha