آزادی ۱۰ زندانی با استفاده از منابع زکات در سمنان
کد خبر: 3949308
تاریخ انتشار : ۰۴ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۳:۴۸

آزادی ۱۰ زندانی با استفاده از منابع زکات در سمنان

معاون توسعه مشارکت‌های مردمی کمیته امداد امام خمینی(ره) استان سمنان گفت: ۱۰ زندانی جرائم غیرعمد از محل مشارکت مردم استان در پرداخت زکات امسال آزاد شدند.

ارسالی شنبه/ آزادی 10 زندانی با استفاده از منابع زکات در سمنان

به گزارش ایکنا از سمنان، حسن ویلان، معاون توسعه مشارکت‌های مردمی کمیته امداد امام خمینی(ره) استان امروز، 4 بهمن در جمع خبرنگاران با بیان اینکه افزایش میزان مشارکت‌های مردمی در کمک به فقرا و محرومان یکی از مهم‌ترین رویکردهای کمیته امداد استان است گفت: ۸۵ درصد زکات در ۹ ماهه سال ۹۹ صرف امور محرومین شد.

معاون توسعه مشارکت‌های مردمی کمیته امداد امام خمینی(ره) استان گفت: ۱۰ زندانی جرائم غیرعمد از محل مشارکت مردم استان در پرداخت زکات امسال آزاد شدند.

وی با اشاره به اینکه از محل جمع‌آوری زکات ۷۸ سری جهیزیه به نوعروسان و دختران نیازمند در شرف ازدواج اهدا شد اظهار کرد: ۸۵ درصد از زکات مردم استان در بخش رسیدگی به امور محرومان و فقرا هزینه شد.

ویلان با تأکید بر اینکه ۱۷ هزار و ۵۴۳ خدمات حمایتی به مددجویان و نیازمندان استان  از محل زکات جمع‌آوری‌شده ارائه‌شد یادآور شد: ۶۳۰ مورد خدمت درمانی به نیازمندان از محل زکات مردم استان تامین شده و بر این اساس پنج واحد مسکونی برای نیازمندان ساخته و ۴۲ واحد دیگر نیز مرمت و مقاوم‌سازی شد.

معاون توسعه مشارکت‌های مردمی کمیته امداد استان متذکر شد: ۱۵ درصد از کل زکات جمع‌آوری‌شده مردم استان در ۹ ماهه سال جاری به پروژه‌های عام‌المنفعه اختصاص یافت.

به گفته وی ساخت و مرمت پنج مسجد، سه حسینیه و فاطمیه و ۶ پروژه عام‌المنفعه دیگر در همان منطقه‌ای که زکات جمع‌آوری‌شده هزینه شد.

انتهای پیام
captcha