ثبت‌نام ۱۶۰۰ سمنانی در آزمون سراسری قرآن و عترت
کد خبر: 3949313
تاریخ انتشار : ۰۴ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۴:۰۴

ثبت‌نام ۱۶۰۰ سمنانی در آزمون سراسری قرآن و عترت

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان سمنان از ثبت‌نام بیش از یک هزار و ۶۰۰ نفر در نوزدهمین آزمون سراسری قرآن و عترت خبر داد و گفت: سمنان از نظر سرانه جمعیت در ثبت‌نام در این آزمون در رتبه اول کشوری قرار دارد.

ارسالی شنبه/ ثبت‌نام 1600 سمنانی در آزمون سراسری قرآن و عترت

به گزارش ایکنا از سمنان، فرشید فلاح، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان، امروز، 4 بهمن در جمع خبرنگاران از ثبت‌نام یک هزار و 670 نفر از شهرهای مختلف استان در نوزدهمین آزمون سراسری قرآن و عترت خبر داد و گفت: از این تعداد یک هزار و 263 نفر از طریق موسسه‌های قرآن و عترت این استان و بقیه به صورت آزاد با مراجعه به سامانه مربوطه نام‌نویسی کرده‌اند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان با بیان اینکه مؤسسه‌های جامع‌القرآن شاهرود و سمنان بیشترین تعداد ثبت‌نامی را به خود اختصاص داده‌اند گفت: ثبت‌نام در این آزمون تا 15 بهمن ادامه دارد.

فلاح ادامه داد: نوزدهمین دوره مسابقات سراسری قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در رشته‌های حفظ جز ۳۰، حفظ سوره بقره، حفظ جزء اول، حفظ ۵ جزء اول ، حفظ ۱۰ جزء اول ، حفظ ۲۰ جزء اول ، حفظ ۲۵ جزء اول و حفظ کل قرآن‌کریم و همچنین ترجمه و مفاهیم ترجمه سوره بقره ، تفسیر سوره بقره و در بخش معارفی نیز در رشته حفظ و مفاهیم نامه ۳۱ نهج‌البلاغه، حفظ و مفاهیم دعای مکارم‌الاخلاق از صحیفه سجادیه و آشنایی با سبک‌زندگانی معصومین(ع) برگزار می‌شود.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان با اشاره به اینکه این آزمون هفته اول اسفندماه برگزار می‌شود افزود: ثبت‌نام در تمامی رشته‌های آزمون برای همه داوطلبان بدون محدودیت سنی آزاد است و علاقه‌مندان می‌توانند از طریق سامانه quranedu.ir نسبت به ثبت‌نام در نوزدهمین دوره مسابقات قرآن و عترت اقدام کنند.

وی افزود: با توجه به شرایط کنونی کشور و شیوع ویروس کرونا، آزمون قرآن و عترت در سال جاری به صورت مجازی در کشور برگزار خواهد شد.

انتهای پیام
captcha