المصطفی تنها نهاد متولی تعلیم و تربیت طلاب غیرایرانی است
کد خبر: 3949393
تاریخ انتشار : ۰۴ بهمن ۱۳۹۹ - ۲۱:۳۹
نماینده جامعةالمصطفی در خراسان رضوی؛

المصطفی تنها نهاد متولی تعلیم و تربیت طلاب غیرایرانی است

نماینده جامعةالمصطفی العالمیه گفت: براساس مصوبه شورای عالی انقلاب فرهنگی، جامعةالمصطفی تنها نهاد متولی تعلیم و تربیت طلاب غیرایرانی در کشور است.

به گزارش ایکنا، حجت‌الاسلام و المسلمین محمدرضا صالح، نماینده المصطفی در خراسان رضوی امروز در نشست مشترک با مسئولان دانشگاه بین‌المللی امام رضا(ع) اظهارکرد: این نشست به منظور بررسی ظرفیت‌های همکاری‌های مشترک فرهنگی، علمی و پژوهشی بین این دو مرکز علمی و آشنایی بیشتر از ظرفیت‌های موجود است.

استاد جامعةالمصطفی العالمیه ضمن معرفی این مرکز علمی بیان کرد: براساس مصوبه شورای عالی انقلاب فرهنگی، جامعةالمصطفی تنها نهاد متولی تعلیم و تربیت طلاب غیرایرانی در کشور است، چنان که پذیرش طلاب از مقطع کارشناسی تا دکترا برای علاقه‌مندان علوم و معارف اسلامی فراهم است.

حجت‌الاسلام صالح با اشاره به رشته‌های موجود برای تحصیل طلاب غیرایرانی در جامعةالمصطفی تا مقطع دکتری عنوان کرد: پیش از آغاز آموزش‌های رسمی، طلاب به آموزش زبان فارسی مسلط خواهند شد.

نماینده جامعةالمصطفی در استان خراسان رضوی(ع)، استفاده از ظرفیت طلاب غیرایرانی را در حوزه‌های مختلف آموزشی و پژوهشی، برگزاری جشنواره‌های مشترک و متنوع قرآنی، ورزشی و فرهنگی، اجرای دوره‌های مشترک کوتاه‌مدت و تقویت تعاملات و گفتگو‌های بین ادیانی را از حوزه‌های همکاری و تعامل بین این دو مجموعه عنوان کرد.

وی اظهار امیدواری کرد بتوان این موارد را در قالب تفاهم‌نامه مشترک بین جامعةالمصطفی و دانشگاه بین‌المللی امام رضا‌(ع) به ثبت رساند.

پیوست فرهنگی در حوزه بین‌الملل

در ادامه نیز مرتضی رجوعی، رئیس دانشگاه بین‌المللی امام رضا(ع) با اشاره به ضرورت پیوست فرهنگی در حوزه بین‌الملل تصریح کرد: دانشگاه دغدغه دارد برای دانشجویان غیرایرانی، پیوست فرهنگی، عالمانه و برگرفته از تجارب ارزشمند مراکز مختلف علمی- بین‌المللی همچون جامعةالمصطفی تدوین کند.

وی با اشاره به گسترش فعالیت‌های بین‌المللی این دانشگاه در سال‌های اخیر گفت: دانشگاه بین‌المللی امام رضا(ع) می‌کوشد در حوزه علوم کاربردی و روز، میزبان دانشجویان غیرایرانی از کشورهای مختلف باشد.

رئیس دانشگاه بین‌المللی امام رضا(ع) درباره شکل‌گیری ارتباطات علمی بین اعتاب مقدسه گفت: چشم‌انداز آستان قدس رضوی(ع)، ایجاد شبکه‌ای بین مدیران اعتاب مقدسه است و به واسطه راه‌اندازی رشته مدیریت اماکن متبرکه مذهبی در این دانشگاه و تحصیل کارکنان و مدیران آستان‌های مقدس در این رشته، ارتباطات علمی بین اعتاب مقدسه شکل گرفته است.

انتهای پیام
captcha