پساکرونا را بدون توقف فعالیت‌های حضوری قرآن رقم بزنیم
کد خبر: 3953994
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۳۰ بهمن ۱۳۹۹ - ۰۹:۲۹

پساکرونا را بدون توقف فعالیت‌های حضوری قرآن رقم بزنیم

یک قاری بین‌المللی با بیان اینکه رفتن یا پایداری ویروس کرونا به ما ربطی ندارد، گفت: می‌توانیم پساکرونا را خود ما رقم بزنیم بدون آنکه فعالیت‌های قرآنی را متوقف کنیم، می‌توان محفل‌ها را ولو با تعداد کم برپا کرد چراکه اثرگذاری این محافل قابل چشم‌پوشی نیست.

پساکرونا را بدون توقف فعالیت‌های حضوری قرآن رقم بزنیممهدی ساعد، قاری بین‌المللی قرآن کریم، در گفت‌وگو با ایکنا از همدان، با اشاره به فعالیت‌های خود به‌عنوان یکی از اساتید قرآنی در همدان، اظهار کرد: بعد از شیوع کرونا هیچ‌کدام از جلسات آموزشی که در سطح شهر به‌صورت حضوری برگزار می‌شد، برگزار نمی‌شود و اغلب فعالیت‌ها در فضای مجازی برقرار است.

وی افزود: با قرآن آموزانی که از قبل در ارتباط بودیم که اغلب از استان‌هایی همچون، همدان، کرمانشاه، مرکزی، سمنان، زنجان، کرمان و فارس هستند به‌صورت منظم جلسات خود را دنبال می‌کنیم و برای برپائی محفل قرآنی در هر استان نیز حضور پیدا می‌کنیم.

ساعد با بیان اینکه تنها جلسه‌ای که به‌صورت حضوری برگزار می‌شود، در لالجین است، ادامه داد: این جلسه در مکتب نبی اکرم(ص) هرازگاهی به‌صورت حضوری و با رعایت پروتکل‌های بهداشتی برگزار می‌شود که به‌صورت مکتب‌خانه‌های قدیم اداره می‌شود.

این قاری قرآن با اشاره به اینکه این مکتب از سال 1367 تأسیس شده است، توضیح داد: این جلسه به سبک سقراطی برگزار می‌شود به این صورت که در ابتدا مربی با طرح سؤال ذهن قرآن آموزان را آماده کرده و سپس پس از جمع‌آوری جواب‌های دریافتی مطلب صحیح را ارائه می‌دهد.

وی ادامه داد: در این مکتب علاوه بر بیان تفسیر قرآن نیز تلاوت از سوی قرآن آموزان انجام می‌شود و اشکالات آنان رفع می‌شود، این جلسه مختص گروه خاصی از دانش‌آموزان نیست و ویژه عموم مردم در لالجین برگزار می‌شود.

ساعد با اشاره به مزایا و معایب برگزاری کلاس‌های آموزش قرآن در فضای مجازی بیان کرد: با توجه به کمتر شدن بعد مکانی و زمانی، دسترسی‌ها بهتر و بیشتر شده و در هر زمان می‌توان با قرآن آموزان ارتباط گرفت و پاسخ آن‌ها را داد.

وی افزود: اما هیچ کلاس مجازی نمی‌تواند به اثرگذاری یک جلسه حضوری قرآن که به‌صورت چهره به چهره برگزار می‌شود، برسد، هم‌چنین شرایط کرونایی یک فضای کاهلی در بین قرآنیان ایجاد کرده است که اگر این جلسات به‌صورت حضوری و با رعایت پروتکل برگزار شود بهتر است.

این استاد قرائت قرآن گفت: متأسفانه پیش از شیوع کرونا فضایی ایجاد شد که مردم فرزندان خود را از جلسات قرآن دور نگه داشتند، این فاصله باید از بین برود، می‌توان همچون بسیاری از برنامه‌ها که با رعایت پروتکل برگزار می‌شود جلسات قرآنی را نیز برپا کرد، البته با تعداد محدود.

ساعد با بیان اینکه رفتن یا پایداری ویروس کرونا به ما ربطی ندارد، گفت: می‌توانیم پساکرونا را خود ما رقم بزنیم بدون آنکه فعالیت‌های قرآنی را متوقف کنیم، می‌توان محفل‌ها را ولو با تعداد کم برپا کرد چراکه اثرگذاری این محافل قابل چشم‌پوشی نیست.

انتهای پیام
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۱
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳۹۹/۱۲/۰۱ - ۱۲:۱۸
0
0
نکته ی جالب توجه اینه که خود ایشان جلساتش رو تعطیل کرده
captcha