نمادهای فرهنگی و هنری سمنان احیا شود
کد خبر: 3954904
تاریخ انتشار : ۰۱ اسفند ۱۳۹۹ - ۰۹:۲۲

نمادهای فرهنگی و هنری سمنان احیا شود

استاندار سمنان با تأکید بر اینکه نمادهای فرهنگی و هنری استان باید احیا شود یادآور شد: مصلای بزرگ سمنان با مساعدت رئیس‌جمهور به مرحله‌ای رسید که در حال حاضر برای اقامه نماز مناسب است و در آینده نزدیک کامل‌تر می‌شود.

نمادهای فرهنگی و هنری سمنان احیا شود

به گزارش ایکنا از سمنان، علیرضا آشناگر، استاندار سمنان، روز گذشته، 30 بهمن در مراسم کلنگ‌زنی مجتمع بزرگ فرهنگی هنری سمنان (تالار مرکزی) با بیان اینکه سمنان از جمله استان‌های فرهنگی و هنری کشور است که هم اندیشمندان بزرگ و عالمان بزرگ دینی در آن پرورش یافته و هم هنرمندان بزرگ و مطرحی از اهالی این استان هستند گفت: احداث مجتمع فرهنگی هنری سمنان، از مطالبات مردم به ویژه هنرمندان استان بود.

وی با تقدیر از مسئولانی که در به سرانجام رساندن ساخت مجتمع فرهنگی هنری سمنان تلاش کرده‌اند افزود:  برخی از اهالی فرهنگ و هنر از معطل ماندن این طرح گله‌مند بودند.

آشناگر ادامه داد: این پروژه به عنوان طرحی مهم و ضروری برای سمنان است که در این راستا مسئولان استان اگر قصد اجرای طرحی دارند، طرح‌ها و اهداف بزرگ را پیگیری کنند، گرچه زمان و اعتبار بیشتری برای اجرای آن‌ها لازم است، اما اینگونه طرح‌ها ماندگارتر و کاربردی‌تر است.

این مقام عالی استان بر ضرورت تسریع در ساخت تالار مرکزی سمنان تأکید کرد و افزود: این طرح از مطالبات جدی مردم است و لازم است با سرعت بالا اجرا و افتتاح شود.

استاندار با تأکید بر اینکه توجه جدی دولت تدبیر و امید به طرح‌های فرهنگی و هنری و طرح‌های بزرگ به سرعت در حال پیگیری و اجراست یادآور شد: مصلای بزرگ سمنان با مساعدت رئیس‌جمهوری به مرحله‌ای رسید که در حال حاضر برای اقامه نماز مناسب است و در آینده نزدیک کامل‌تر می‌شود.

به گفته وی آمفی‌تئاتر دانشگاه سمنان از پیشرفت ۹۰ درصدی برخوردار است و تا اردیبهشت ۱۴۰۰ افتتاح خواهد شد و احداث مجتمع فرهنگی سرخه با ۷۰۰ میلیارد ریال اعتبار از دیگر طرحهایی است که آغاز شده و طبق گزارش‌ها، اجرای آن با سرعت بالایی در جریان است.

آشناگر متذکر شد: بیش از سه هزار میلیارد ریال اعتبار برای اجرای طرح‌های عمرانی در استان توسط رئیس‌جمهوری ابلاغ شده  که از این میزان اعتبار، ۴۰۰ میلیارد ریال به ساخت ساختمان آموزش و پرورش، ۷۰۰ میلیارد ریال به مجتمع فرهنگی سرخه و ۱۵ میلیارد ریال به تالار مرکزی سمنان اختصاص یافته است.

وی با بیان اینکه مجتمع فرهنگ و هنری (تالار مرکزی) سمنان از مصوبه‌های سفر اول رئیس جمهوری در سال 93 است اظهار کرد: این مجتمع در زمینی به وسعت 10 هزار مترمربع و زیربنای ۱۵ هزار مترمربع در شش طبقه احداث خواهد شد.

این مجموعه شامل یک سالن اجتماعات بزرگ با ظرفیت ۸۵۰ نفر، سه سالن 50 نفره تمرین تئاتر و سه سالن سینما 140 و ۷۵ نفری خواهد بود.

انتهای پیام
captcha