پایش مبتلایان به کرونا هنگام ورود به ادارات سمنان
کد خبر: 3955541
تاریخ انتشار : ۰۴ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۲:۱۴

پایش مبتلایان به کرونا هنگام ورود به ادارات سمنان

معاون سیاسی امنیتی استانداری سمنان با بیان اینکه رزمایش فجر بهمن‌ماه سال جاری در استان عملیاتی شد، گفت: بر این اساس مبتلایان کرونا هنگام ورود به ادارات استان پایش می‌شوند.

پایش مبتلایان به کرونا هنگام ورود به ادارات سمنان

به گزارش ایکنا از سمنان، به نقل از روابط عمومی استانداری، حبیب‌الله خجسته پور، معاون سیاسی امنیتی استانداری امروز، 4 اسفند با اشاره به مهمترین تصمیمات اتخاذ شده در راستای کنترل ویروس کووید ۱۹ در قالب رزمایش فجر در سمنان، گفت: تمام دستگاه‌های اجرایی شهر سمنان تا ۱۵ اسفند موظف هستند تا در هنگام ورود افراد به آن دستگاه با دریافت کارت یا شماره ملی مراجعین، نسبت به ثبت و رهگیری کد ملی در سامانه ماسک اقدام و از عدم ابتلای فرد به کرونا اطمینان حاصل کنند.

وی افزود: افراد با تست کرونای مثبت تا ۱۴ روز پس از اعلام نتیجه مثبت حق ورود به هیچ دستگاه اجرایی را ندارند و کمیته بازرسی ستاد استانی کرونا و کارشناسان اداره کل پدافند غیرعامل استانداری با مراجعه به ادارات و دستگاه‌های اجرایی از اجرای طرح شناسایی افراد و ثبت کد ملی در سامانه ماسک هنگام ورود افراد به دستگاه اجرایی اطمینان حاصل کنند.

خجسته‌پور با اشاره به اینکه اداره کل راهداری و خدمات جاده‌ای استان، شرکت‌های مسافربری، راه آهن، دفاتر فروش بلیط هواپیمایی برای صدور بلیط حتماً کد ملی افراد را در سامانه ماسک ثبت نموده و در صورت تأیید ابتلای افراد به بیماری کرونا از ارائه خدمات به آنان پرهیز نمایند متذکر شد: فهرست فروشگاه‌های بزرگ سمنان اعلام شده که این مراکز موظفند فردی را به منظور انجام روال اجرایی ثبت کد ملی در سامانه ماسک در مقابل ورودی فروشگاه تعیین نموده و از ورود افراد مبتلا به کرونا جلوگیری کنند.

به گفته وی؛ اگر فروشگاه بزرگی که لیست آن فروشگاه از سوی سازمان صمت ارائه شده نسبت به ثبت کد ملی و اطمینان از عدم ابتلای افراد به کرونا اقدام نکند، بی‌تردید پلمپ خواهد شد.

معاون سیاسی امنیتی استانداری با تاکید بر اینکه اداره کل پدافند غیرعامل، بازخورد اجرای طراح را تا ۱۵ اسفند ماه احصاء و در صورت تأیید اثرگذاری این اقدام در همان روز طی مکاتبه‌ای رسمی این طرح را به تمام استان ابلاغ نماید گفت: مراجعه به ادارات، بانک‌ها، سیستم حمل و نقل ریلی، جاده‌ای و هوایی ملزم به ارائه کارت یا شماره ملی است و در غیر این صورت هیچ گونه خدماتی به افراد ارائه نخواهد شد.

انتهای پیام
captcha