تخصیص اعتبار ۹۳ درصدی به مشاغل خانگی در سمنان
کد خبر: 3955748
تاریخ انتشار : ۰۵ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۱:۲۶

تخصیص اعتبار ۹۳ درصدی به مشاغل خانگی در سمنان

مدیر کل کار و رفاه اجتماعی استان سمنان کل اعتبارات بخش مشاغل خانگی استان را ۵ میلیارد تومان دانست و افزود: در حال حاضر بیش از ۹۳.۵ درصد از اعتبارات تخصیص یافته مشاغل خانگی در استان پرداخت شده است.

تخصیص اعتبار 93 درصدی به مشاغل خانگی در سمنان

به گزارش ایکنا از سمنان، به نقل از روابط عمومی جهاددانشگاهی استان، اسماعیل غنیان، مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان سمنان، امروز 5 اسفند در کارگروه اشتغال استانداری با اشاره به اجرای موفق طرح ملی مشاغل خانگی با مشارکت جهاددانشگاهی در استان، گفت: طرح ملی توسعه مشاغل خانگی با همکاری وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی و جهاددانشگاهی در ۳۱ استان کشور و با هدف کمک و رونق اقتصاد خانوار، تحقق شعار سال و توسعه جایگاه مشاغل خانگی در اقتصاد کشور اجرا می‌شود.

غنیان هدف از اجرای این الگو را تعامل با دستگاه‌های اجرایی و بخش خصوصی دخیل در اجرای طرح دانست و گفت: ارائه خدمات آموزش و مشاوره حضوری و غیرحضوری به متقاضیان مشاغل خانگی، توانمندسازی و اتصال به بازار و ایجاد زیرساخت‌های بازاریابی و فروش محصولات مشاغل خانگی و ایجاد امکان و تسهیل نظارت وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی بر فرآیند اجرای از طریق نرم افزار کنترل پروژه و بازدیدهای میدانی است.

غنیان افزود: فرصت‌های شغلی جدید ناشی از اجرای برنامه‌های اشتغالزایی استان در حوزه‌های مختلف از جمله اعطای تسهیلات اشتغال روستایی و عشایری، تسهیلات مشاغل خانگی، طرح کارورزی، مشوق‌های بیمه‌ای، فعالیت‌های تولیدی، خدماتی، پیمانکاری، کشاورزی و همچنین اشتغال بخش دولتی است.

دبیرکارگروه اشتغال استان کل اعتبارات بخش مشاغل خانگی استان را ۵ میلیارد تومان برشمرد و گفت: در حال حاضر بیش از ۹۳.۵ درصد از اعتبارات تخصیص یافته مشاغل خانگی در استان پرداخت شده است.

انتهای پیام
captcha