نقطه‌قوت رزمایش مؤمنانه هم‌افزایی دستگاه‌های اجرایی سمنان است
کد خبر: 3956049
تاریخ انتشار : ۰۶ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۳:۰۵

نقطه‌قوت رزمایش مؤمنانه هم‌افزایی دستگاه‌های اجرایی سمنان است

فرمانده سپاه قائم آل محمد(عج) استان سمنان با بیان اینکه نقطه قوت رزمایش مؤمنانه حفظ وحدت و هم‌افزایی دستگاه‌های اجرایی و نهادهای خدمات‌رسان و مجموعه‌های مردمی است، گفت: برنامه‌ها باید با این رویکرد ابتدا ادامه یابد و با محوریت ائمه جمعه شهرستان‌ها و نماینده ولی‌فقیه در مرکز استان سمنان به انجام برسد.

نقطه‌قوت رزمایش مومنانه هم‌افزایی دستگاه‌های اجرایی سمنان است

به گزارش ایکنا از سمنان، حمید دامغانی، فرمانده سپاه حضرت قائم(عج) استان، امروز، ششم اسفند در جمع خبرنگاران با اشاره به برگزاری چندین مرحله رزمایش همدلی، مواسات و کمک مؤمنانه در این استان گفت: برگزاری رزمایش مواسات و کمک مؤمنانه در استان سمنان در دستور کار قرار دارد و از این‌رو، در قالب برنامه ویدئوکنفرانس با تمام ائمه جمعه و فرمانداران شهرستان‌های استان سمنان، مدیران دستگاه‌های حمایتی، افراد تأثیرگذار، بسیجیان و پاسداران شهرستان‌ها و نواحی این استان تلاش شد تا در این راه، هماهنگی‌های مورد نیاز به‌خوبی صورت گیرد.

فرمانده سپاه حضرت قائم(عج) استان با اشاره به زحماتی که همه مسئولان، خیران و مردم استان در دوره‌های قبل رزمایش مواسات و کمک مؤمنانه متحمل شدند، افزود: دو مرحله از رزمایش در پنج مقطع زمانی انجام شد که در مرحله اول رزمایش کمک مؤمنانه و در قالب دو مقطع زمانی، رزمایش از نیمه‌شعبان تا ماه مبارک رمضان صورت گرفت و اقدامات متعددی در قالب مرحله اول این رزمایش انجام شد.

وی گفت: در مقطع زمانی دوم نیز از میلاد امام حسن مجتبی(ع) تا عید سعید فطر فعالیت‌های خوبی در قالب رزمایش کمک مؤمنانه انجام گرفت که در این راستا در مرحله اول رزمایش، تمرکز روی توزیع بسته‌های معیشتی و آزادسازی زندانیان جرائم غیرعمد بود و البته اقدامات دیگری هم انجام شد که سطح قابل‌توجهی از مخاطبان را در برمی‌گرفت.

دامغانی با تأکید بر اینکه در مرحله دوم که در سه مقطع زمانی برگزار شد، در همه شهرستان‌ها شاهد خلق صحنه‌های زیبایی در لبیک به ندای رهبر انقلاب بودیم، اظهار کرد: رزمایش کمک مؤمنانه در دهه امامت و ولایت در مقاطع زمانی مختلف مورد توجه قرار گرفت و تمرکز بیشتر بر حوزه قربانی و ذبح دام و اهدای گوشت قربانی به نیازمندان، محرومان و آسیب‌دیدگان از کرونا بود.

فرمانده سپاه استان با بیان اینکه در مرحله دوم در دهه اول محرم، تلاش‌های فراوانی انجام شد و جدای از بسته‌های معیشتی، تمرکز بیشتر روی اطعام حسینی بود که جلوه‌های نابی را رقم زد متذکر شد: در مقطع زمانی سوم که دهه آخر ماه صفر انجام شد، باز شاهد توزیع بسته‌های معیشتی و اقدامات دیگری در این راه خیرخواهانه بودیم؛ کمک‌های مؤمنانه در حوزه‌های مختلفی انجام شد و در مرحله دوم به لحاظ موضوعی گسترش پیدا کرد.

به گفته وی؛ تهیه بسته‌های معیشتی، قربانی، اطعام حسینی، اهدای جهیزیه، توزیع قرص نان رایگان، اهدای کارت هدیه نقدی، توزیع لوازم‌التحریر و وسایل کمک‌آموزشی، بسته‌های فرهنگی، وام‌های قرض‌الحسنه و... از جمله مواردی بود که در مرحله دوم رزمایش کمک مؤمنانه در استان سمنان بیشتر به آنها پرداخته شد.

دامغانی با اشاره به اینکه مرحله سوم رزمایش کمک مؤمنانه در استان آغاز شده گفت: تا نیمه‌شعبان سال آینده که فروردین‌ماه سال ۱۴۰۰ باشد، این رزمایش تداوم می‌یابد که بر این اساس رزمایش در بازه‌های زمانی مختلف اجرایی می‌شود.

دامغانی اجرای رزمایش در عرصه‌های مختلفی چون آزادسازی زندانیان جرائم غیرعمد، توزیع سبدهای معیشتی، تأمین مسکن محرومان، توجه به اجاره‌بهای آسیب‌دیدگان کرونا، اشتغال را از دغدغه‌های اساسی جامعه امروز برشمرد و گفت: توسعه اشتغال خانگی مورد توجه قرار خواهد گرفت و امیدواریم شرایط این امر به‌خوبی فراهم شود.

دامغانی گفت: توصیه اکید ما این است همان مسئله‌ای که در استان به‌عنوان نقطه قوت برنامه‌ها تا امروز در دستور کار بوده، یعنی حفظ وحدت و هم‌افزایی دستگاه‌های اجرایی و نهادهای خدمات‌رسان و مجموعه‌های مردمی باز هم مورد توجه قرار گیرد.

فرمانده سپاه استان با تأکید بر اینکه آمار و اطلاعات در مرحله‌های قبلی رزمایش همدلی، مواسات و کمک مؤمنانه در استان تا حدود خوبی جمع‌بندی شد یادآور شد: به جهت اینکه موازی‌کاری نشود و کسی از لیست جا نماند، بانک اطلاعاتی تشکیل شده است؛ اما انتظار این است که این اطلاعات به‌روز و در شهرستان‌ها تلاش شود تا آمارها دقیق‌تر شود.

به گفته دامغانی؛ رزمایش کمک مؤمنانه قرار است تا سال آینده ادامه یابد و شاید بتوان گفت یکی از مهم‌ترین بازه‌های اجرای آن، روزهای قبل از سال نو و عید نوروز است؛ که کمک‌های مردمی این روزها شیرینی دوچندانی خواهد داشت.

انتهای پیام
captcha