شبانه روز گذشته بدون فوتی کرونا در سمنان سپری شد
کد خبر: 3956460
تاریخ انتشار : ۰۹ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۱:۵۹

شبانه روز گذشته بدون فوتی کرونا در سمنان سپری شد

ویروس کرونا در ۲۴ ساعت گذشته جان کسی را در استان سمنان نگرفت و بر این اساس از ابتدای شیوع این ویروس تا ظهر جمعه تعداد جانباختگان این بیماری در استان ۹۲۰ نفر باقی ماند.

شبانه روز گذشته بدون فوتی کرونا در سمنان سپری شد

به گزارش ایکنا از سمنان، به نقل از کمیته اطلاع‌رسانی ستاد مدیریت مقابله با کرونا استان، نوید دانایی، رییس دانشگاه علوم پزشکی، امروز 9 اسفند با ارائه آخرین آمار شیوع این ویروس در استان اظهار کرد: ۶۶ مورد قطعی ابتلا به ویروس کرونا در استان  از ظهر پنجشنبه تا ظهر جمعه شناسایی شد که مجموع آمار بیماران کووید ۱۹ در این استان از ابتدا تاکنون به ۲۴ هزار و ۹۶۵ نفر رسید.

وی ادامه داد: ۱۲۰ نفر به خاطر ابتلای قطعی به ویروس کرونا در مراکز درمانی استان  بستری هستند و از ابتدای شیوع ویروس تاکنون ۱۷ هزار و ۹۳۷ نفر تاکنون به صورت سرپایی درمان شدند.

دانایی با بیان اینکه با ترخیص ۱۳ بیمار دیگر، موارد بهبودی و ترخیص بیماران کووید ۱۹ در این استان به ۷ هزار و ۵۵۸ نفر رسید یادآور شد: از ابتدای بروز و شیوع بیماری کرونا تاکنون ۱۷ هزار و ۶۴۹ مورد مثبت ویروس کرونا بر اساس معیارهای تشخیصی آزمایشگاهی PCR در مجموعه تحت‌پوشش دانشگاه علوم پزشکی استان شناسایی شد.

رییس دانشگاه علوم پزشکی سمنان با تاکید بر اینکه در ۲۴ ساعت گذشته (از ۷ الی ۸ اسفند ماه سال جاری) بر اساس معیارهای قطعی تشخیصی، ۸ بیمار جدید مبتلا به کووید۱۹ در شهرستان تابعه دانشگاه و در مراکز درمانی بستری شدند متذکر شد: مجموع بیماران بستری شده در بیمارستان‌های تحت پوشش دانشگاه از ابتدای بروز و شیوع این ویروس تاکنون به چهار هزار و ۶۳۳ نفر رسیده که سیزده هزار و ۱۶ بیمار نیز به صورت سرپایی شناسایی شدند.

به گفته وی؛ کل موارد بهبودی و ترخیص بیماران مبتلا به کووید۱۹ از ابتدای بروز و شیوع بیماری در بیمارستان‌های تحت پوشش دانشگاه نیز به سه هزار و ۸۸۴ نفر رسید.

وی افزود: شهرستان‌های میامی ، آرادان و سرخه دارای رنگ‌بندی آبی و شهرستانهای سمنان، گرمسار و مهدیشهر در وضعیت زرد و شهرستان‌های شاهرود و دامغان در وضعیت نارنجی قرار دارند.

انتهای پیام
captcha