به گزارش ایکنا از سمنان، حاجیان زاده، دبیر ستاد همکاریهای حوزه علمیه و آموزش و پرورش در سمنان شب گذشته 9 اسفند با اشاره به اینکه حوزههای علمیه و آموزش و پرورش دغدغههای مشترک زیادی دارند اظهار کرد: دستگاههای برون سازمانی و ارتباط با شرکای آموزش و پرورش یکی از موضوعات جدی است که در سند تحول بنیادین آموزش و پرورش به آن اشاره شده است.
وی با بیان اینکه رهبر معظم انقلاب فرمودند برای تحقق سند تحول بنیادین آموزش و پرورش از همه ظرفیتها باید استفاده شود و همه دستگاهها به کمک بیایند گفت: متولی اصلی تعلیم و تربیت در کشور آموزش و پرورش است اما بسیاری از دستگاهها ، در این زمینه نقش موثر و فعال دارند.
مشاور وزیر ادامه داد: مشارکتجویی، امری مهم در آموزش و پرورش تلقی میشود که در این راستا حوزههای علمیه باید در عرصههای مختلف مردمی و حاکمیتی تاثیرگذار باشند.
وی یکی از دغدغههای حوزه علمیه را اثرگذاری هدفمند و ساختاری دانست و افزود: در طرح آمایش حوزههای علمیه بیش از ۱۰۰ دستگاه هدف مورد توجه قرار گرفتهاند که حوزه و حوزویان بتوانند در آن نقش موثری ایفا کند.
دبیر ستاد همکاریهای حوزه علمیه و آموزش و پرورش با اشاره به اینکه به علت اثر پذیری و گستردگی آموزش و پرورش این دستگاه در اولویت برنامههای حوزه علمیه قرار دارد یادآور شد: از ظرفیتهای حوزه علمیه در ارائه آموزشهای ضمن خدمتفرهنگیان استفاده میشود.
حاجیانزاده افزود: طلاب، علاوه بر تحصیل دروس تخصصی دینی و اسلامی بسیاری از رشتههای جدید درسی و علمی را نیز کسب میکنند که بر این اساس تعداد ۲۰ رشته در حوزههای علمیه، مشخصاً در حوزه تعلیم و تربیت است.
وی با تاکید بر اینکه درسهای خارج فقه برای تعلیم و تربیت در حوزههای علمیه با تدریس آیتالله اعرافی راهاندازی شده اظهار کرد: حوزههای علمیه با تأسیس برخی مدارس خاص میتوانند الگوسازی کنند که در این راستا پیشنهاد شده تا مدارس علوم و معارف اسلامی وابسته به حوزههای علمیه در استانهای کشور ایجاد شود.
مشاور عالی وزیر بیشترین کار حوزههای علمیه در مدارس را در حوزه تبلیغ دانست و افزود: حضور مبلغین ثابت در مدارس بهترین کار تبلیغی است که حضور طلاب در مدارس بسیاری از کمبودهای آموزش و پرورش را برطرف میکند.
انتهای پیام