وجود ۹۰۰ مدرسه امین در سمنان
کد خبر: 3956669
تاریخ انتشار : ۱۰ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۰:۵۹

وجود ۹۰۰ مدرسه امین در سمنان

معاون تبلیغ حوزه‌های علمیه کشور خواستار اجرای طرح مدارس امین در تمامی ۱۱۰ هزار مدرسه فعال کشور شد و گفت: 900 مدرسه امین در سمنان وجود دارد.

وجود ۹۰۰ مدرسه امین در سمنان

به گزارش ایکنا از سمنان، حجت‌الاسلام والمسلمین ملانوری، معاون تبلیغ حوزه‌های علمیه کشور امروز 10 اسفند در دیدار با مسوولان استان  با اشاره به اینکه امروز وحدت، همدلی و انس بسیار چشمگیری میان آموزش و پرورش و حوزه‌های علمیه برقرار شده اظهار کرد: برنامه‌های پنج‌ساله مشترک در ۴۰ محور میان حوزه‌های علمیه با آموزش و پرورش با امضای وزیر آموزش و پرورش و مدیر حوزه‌های علمیه ابلاغ می‌شود.

معاون تبلیغ حوزه‌های علمیه کشور با تاکید بر اینکه در حال حاضر دشمنان به شیوه‌های گوناگون سعی دارند تا ذهن و روح جوانان ما را درگیر خود کنند افزود: ما وظیفه داریم تا فعالیت‌های خود را گسترش دهیم تا دچار خسران و افسوس در آینده نشویم.

وی مصداق بارز امر به معروف و نهی از منکر را تبلیغ دین و تربیت نیروی انسانی برشمرد و گفت: نظام اسلامی نظامی اخلاقی، تربیتی و اعتقادی است که اگر نسل آینده بدون اعتقاد به ارزش‌های نظام تربیت شود ، بی‌شک همه ارزش‌ها و جانفشانی‌های شهدا از دست خواهد رفت.

ملانوری ادامه داد: سازمان حوزه با وسواس وارد آموزش و پرورش شده و نگاه کمیتی و عددی نداشته که تربیت نیروی انسانی برای فعالیت چهار هزار مدرسه امین در سطح کشور با دقت بسیار به انجام رسیده که بر این اساس در آموزش طلاب برای ورود به آموزش و پرورش هم اهمیت قائل شده و هم با دقت عمل کنیم.

معاون تبلیغ حوزه‌های علمیه کشور با تاکید بر اینکه در حال حاضر ۷ هزار نفر طلبه اصول معرفتی را در مرکز آموزش‌های مهارتی کاربردی به صورت مجازی گذرانده‌اند گفت: مرکز تربیت مبلّغ معلم، برای تربیت طلاب به منظور حضور در آموزش و پرورش ایجاد شده است.

ملانوری با بیان اینکه ۴۰۰ رشته گرایش درسی در حوزه‌های علمیه، ویژه آموزش و پرورش دایر شده  اظهار کرد: تدوین طرح تربیتی در حوزه‌های علمیه در راستای حضور فعال در آموزش و پرورش به انجام رسیده است.

معاون تبلیغ حوزه‌های علمیه کشور با اشاره به فعالیت مدارس امین در سراسر کشور گفت: طرح مدارس امین در راستای ایجاد تحول اخلاقی در بین دانش‌آموزان مراکز آموزشی کشور به انجام رسیده که بر پایه ۲۲ فضیلت اخلاقی برگرفته از قرآن و سنت است.

این مقام مسوول با بیان اینکه مدارس مجری طرح امین، از ۳۰ تا ۹۷ درصد در سطح کشور موفقیت کسب کردند گفت: عقیده ما این است که باید تلاش شود تا برای تمامی ۱۱۰ هزار مدرسه فعال کشور، طرح مدرسه امین اجرا شود.

وی  از وجود  ۹۰۰ مدرسه در استان خبر داد و افزود: نیاز است تا ۹۰۰ طلبه آماده ، با دیدن آموزش‌های مهارتی ویژه ، وارد آموزش و پرورش شوند.

معاون تبلیغ حوزه‌های علمیه کشور یادآور شد: در حال حاضر خوشبختانه در سطح استان، بیش از تعداد مدرس، طلبه سطح دو وجود دارد و هیچ مشکلی برای تامین نیروی متخصص علوم دینی و مذهبی برای آموزش و پرورش استان وجود ندارد.

انتهای پیام
captcha