هنرمندان در رشد و بلوغ انتخاباتی تأثیرگذارند
کد خبر: 3956881
تاریخ انتشار : ۱۱ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۱:۱۶

هنرمندان در رشد و بلوغ انتخاباتی تأثیرگذارند

امام جمعه شاهرود با اشاره به اینکه هنرمندان با استفاده از هنر خود می‌توانند تأثیر بسزایی در رشد و بلوغ انتخاباتی مردم داشته باشند گفت: هنرمندان می‌توانند آثار هنری که حاوی پیام‌های اخلاقی و اجتماعی است را در نماز جمعه قبل از برپایی نماز در معرض دید مردم قرار دهند.

بلوغ انتخاباتی، لازمه انتخاب صحیح است

به گزارش ایکنا از سمنان، حجت‌الاسلام عباس امینی، امام جمعه شاهرود شب گذشته، 10 اسفند در نشستی با هنرمندان شاهرود با توجه به انتخابات پیش رو گفت: هنرمندان در هر قالب هنری از جمله تئاتر، خوشنویسی و موسیقی می‌توانند با ارائه هنر خود موجبات جهش انتخاباتی در مردم و انتخاب فرد اصلح را فراهم کنند.

وی، بلوغ انتخاباتی را لازمه انتخاب صحیح برشمرد و افزود: اگر در انتخابات قومیت، پول و پارتی ملاک انتخاب قرار گیرد در توسعه و پیشرفت کشور دچار مشکل خواهیم شد.

امینی ادامه داد: برخی از نامزدهای دوره‌های قبل اجازه ندادند مردم به این بلوغ برسند، که در این راستا مردم در انتخابات ریاست‌جمهوری و شوراها باید با تحقیق و دانش در خصوص نامزد خود پای صندوق‌های رای بروند.

امام جمعه شاهرود با تأکید بر اینکه زبان هنرمند زبان گیرایی است و می‌تواند در حیات مادی و معنوی شهر تأثیرگذار باشد، افزود: هنرمندان می‌توانند آثار هنری که حاوی پیام‌های اخلاقی و اجتماعی است را در نمازجمعه قبل از برپایی نماز در معرض دید مردم قرار دهند.

امینی با تاکید بر اینکه نقش هنر در محدودیت‌ها بیشتر به چشم می‌آید، اظهار کرد: هنرمندان هیچگاه دلسرد نشوند چرا که هنر ارزشی است که می‌تواند بسیاری از مسایل مورد نیاز مردم را بیان کند.

رئیس شورای فرهنگ عمومی شاهرود با بیان اینکه هنرمندان می‌توانند از فرصت فضای مجازی با همه آسیب‌هایی که دارد در دورانی که محدودیت‌هایی به خاطر شیوع ویروس کرونا ایجاد شده، استفاده کنند یادآور شد: بسیاری از هنرمندان و سایر اقشار مردم در این همه‌گیری آسیب‌های زیادی دیدند و درس‌های بزرگی گرفتیم اما زندگی تعطیل نشد.

امینی، وحدت و همدلی نسبت به اقشار آسیب‌پذیر را یکی از برکات دوران شیوع ویروس کرونا دانست و گفت: برخی هم در کمک به اقشار کم‌برخوردار در این روزها با ارائه محصولات خارجی موجبات منفعت کشورهای دیگر را فراهم کردند که این امر شایسته نبود.

رضا مهدیان، رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان شاهرود نیز با بیان اینکه در شهرستان شاهرود ۱۰ انجمن فرهنگی هنری و قرآنی فعالند افزود: ۷۴ کانون فرهنگی و ۱۴ نشریه در این شهرستان فعال هستند که ۲۸ آموزشگاه، ۲۷ چاپخانه، هشت موسسه فرهنگی و هنری و هشت موسسه قرآنی فعالیت دارند.

مهدیان با بیان اینکه هنرمندان آسیب‌های زیادی در دوران همه‌گیری کرونا دیدند، متذکر شد: کسب و کار هنرمندان جزو رده‌های صنفی است که در تمام رنگ‌بندی‌های کرونایی تعطیل و یا نیمه‌تعطیل شد و از این بابت باید مسوولان تدابیر خاصی پیش بینی کنند.

انتهای پیام
captcha