نرم‌افزار «صحیفه فرهنگی» در حوزه ایثار و شهادت تهیه شود
کد خبر: 3957316
تاریخ انتشار : ۱۳ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۰:۱۹

نرم‌افزار «صحیفه فرهنگی» در حوزه ایثار و شهادت تهیه شود

رئیس شورای عالی ترویج و توسعه فرهنگ ایثار و شهادت گفت: نرم‌افزار «صحیفه فرهنگی» برای ساماندهی تولیدات و برنامه‌ریزی‌های فرهنگی یک نیاز است که امیدواریم به زودی مدیریت شود.

تهیه «نرم‌افزار صحیفه فرهنگی» در کشور

به گزارش ایکنا از سمنان، حجت‌الاسلام محمدحسن کاویانی‌راد، رئیس شورای عالی ترویج و توسعه فرهنگ ایثار و شهادت عصر روز گذشته، 12 اسفند در جلسه شورای ترویج و توسعه فرهنگ ایثار و شهادت استان با بیان اینکه تولید خدمت و برنامه‌ریزی‌های فرهنگی ارزشمند در زمره اقداماتی است که باید در فضایی مانند نرم‌افزار صحیفه فرهنگی کشور مدیریت شود، ابراز کرد: مجموعه این اقدامات در سایه یک نرم‌افزار، بهتر می‌تواند به جامعه و نسل جوان ارائه شود.

وی یکی از دغدغه‌های شورای عالی ترویج و توسعه فرهنگ ایثار و شهادت را استفاده از ابزارهای نوین در راستای توسعه فرهنگ ایثار دانست.

وی دومین دغدغه این شورا را موضوع ادبیات حوزه دفاع مقدس برشمرد و گفت: ادبیات در حوزه ایثار و شهادت باید وابسته به فرهنگ عمومی باشد، اکنون این حوزه وابسته بر محور فرهنگ رسمی است و باید این خروجی در ادبیات فرهنگ عمومی خود را نشان دهد.

کاویانی‌راد با اشاره به اینکه باید از ریزش‌ها جلوگیری و به جذب حداکثری به خصوص در بین جوانان علاقه‌مند با استفاده از اقدامات و برنامه‌های فرهنگی روی بیاوریم اظهار کرد: فرسایش معنوی یک تهدید در این راه است.

به گفته وی جامعه ما خوشبختانه عقبه فرهنگی و تاریخی بسیار خوبی در زمینه فرهنگ ایثار و شهادت به خصوص در دوران هشت سال دفاع مقدس و انقلاب دارد که علیرغم این ظرفیت عظیم فرهنگی باید برای استمرار این بهره‌مندی و به‌روزرسانی این فرهنگ تلاش شود.

علیرضا آشناگر، استاندار سمنان نیز با تأکید بر اینکه فرهنگ ایثار و شهادت در گام اول در وجود افراد و سپس در جامعه نهادینه شود، یادآور شد: آسیب جدی جامعه ما این است که فرهنگ ایثار و شهادت و جهاد کمرنگ شود.

وی با بیان اینکه اگر عقبه و روحیه ایثارگری از بین برود، قطعاً سستی و رخوت در جامعه ایجاد خواهد شد افزود:  این موضوع موجب اثرگذاری جدی در سطح جامعه می‌شود که در این راستا استحکام اراده در مقابل استیلای فرهنگ غرب و زورگویی استعمارگران از برکات فرهنگ ایثار و شهادت است.‌

آشناگر با اشاره به اینکه ایستادگی رهبر معظم انقلاب و وجود ایثارگران و مجاهدان، موجب شد تا فرهنگ ایثار و شهادت در جامعه استمرار داشته باشد، افزود: اگر می‌خواهیم در جامعه، یک اراده جدی و مستمر در مقابل دشمنان وجود داشته باشد، راهکار آن تقویت فرهنگ ایثار و شهادت و تکریم ایثارگران است.

انتهای پیام
captcha