سمنان دارای ظرفیت بالایی در انتخاب روستای برتر قرآنی است
کد خبر: 3957536
تاریخ انتشار : ۱۴ اسفند ۱۳۹۹ - ۰۹:۰۸
مدیرکل ارشاد سمنان:

سمنان دارای ظرفیت بالایی در انتخاب روستای برتر قرآنی است

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان سمنان، بضاعت و لیاقت این استان در مباحث قرآنی را بسیار بالا دانست و گفت: ظرفیت‌ها و فعالیت‌های قرآنی استان سمنان به گونه‌ای است که در بحث انتخاب روستای برتر قرآنی می‌تواند در سطح ملی مطرح باشد.

سمنان دارای ظرفیت بالایی در انتخاب روستای برتر قرآنی است

به گزارش ایکنا از سمنان، فرشید فلاح، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان، در نشست ستاد انتخاب روستای برتر و نمونه قرآنی استان گفت: همه دستگاه‌های مرتبط با امور قرآنی و فرهنگی باید کمک کنند تا این استان بتواند با ارائه اطلاعات مناسب و لازم، در کسب این عنوان نیز افتخار کسب نماید.

وی بر جدی گرفتن مرحله استانی طرح انتخاب روستای برتر و نمونه قرآنی تأکید کرد و افزود: در این خصوص باید یک تیم داوری قوی تشکیل و با معرفی روستاهای مطرح قرآنی زمینه را برای انتخاب روستاهای واجد شرایط فراهم کنیم.

فلاح ادامه داد: در این طرح علاوه بر دهیاران، باید از ظرفیت خانه‌های قرآنی تبلیغات اسلامی، مراکز قرآنی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد، دارالقرآن‌های روستایی بسیج و نیز آموزش و پرورش برای شناسایی و انتخاب روستاهای واجد شرایط اقدام شود.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان ضمن تقدیر از مسئولان و کارشناسان شرکت‌کننده در اولین نشست ستاد انتخاب و معرفی روستاهای نمونه و برتر قرآنی استان بر تشکیل نشست‌های بعدی برای تلاش در شناسایی، انتخاب و معرفی روستاهای نمونه قرآنی تأکید کرد.

در این نشست که حجت‌الاسلام تیموری، نماینده آیت‌الله شاهچراغی، نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه سمنان، مدیرکل روستایی استانداری سمنان و نمایندگانی از تبلیغات اسلامی استان، کانون‌های فرهنگی هنری مساجد و نیز اتحادیه قرآنی استان سمنان حضور داشتند چگونگی شناسایی و انتخاب روستاهای نمونه و برتر قرآنی مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

استان سمنان با هشت شهرستان و 15 بخش، دارای 549 آبادی است که از این تعداد 306 روستا دارای شورا و 255 روستا نیز دارای دهیاری هستند.

انتهای پیام
captcha