آمریکا به دنبال انحراف افکار است
کد خبر: 3957678
تاریخ انتشار : ۱۵ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۳:۴۸
امام‌جمعه شاهرود:

آمریکا به دنبال انحراف افکار است

امام‌جمعه شاهرود با بیان اینکه آمریکا باید تمام نیروهای خود را از منطقه خارج کند، گفت: بایدن با دست زدن به حملات نظامی قصد دارد فکر مسئولان و مردم را از اخراج سربازانش منحرف کند.

آمریکا به دنبال انحراف افکار است

به گزارش ایکنا از سمنان، حجت‌الاسلام عباس امینی، امام‌جمعه شاهرود، 15 اسفند در خطبه‌های مجازی نماز جمعه این هفته با بیان اینکه آمریکا عملیات نظامی را علیه حشد الشعبی با هواپیماها و موشک‌های خود انجام داد که حاوی نکات مهمی است، گفت: دموکرات‌ها با اینکه بر خلاف جمهوری خواهان علی‌الظاهر دنبال حقوق بشر هستند، همیشه در برخوردهای نظامی خشن‌تر بوده‌اند.

وی داعش، حملات عراق و سوریه را عمدتاً توسط دموکرات‌ها دانست و افزود: بایدن حماقت بدی را انجام داده و می‌خواهد با این اقدام اخیر خود پیام‌هایی را داشته باشد که از جمله آن حمایت از اسرائیل و کشورهای مزدور منطقه است.

امام‌جمعه شاهرود ادامه داد: بایدن می‌خواهد پیامی به محور مقاومت مبنی بر اینکه گزینه نظامی و مرعوب کردن مقاومت روی میز است، نیز بدهد و هدف دیگر آمریکا از تهاجم اخیر سوق دادن فکر مردم و مسئولان عراق به سمت دیگر است تا از اخراج نظامیان و اشغال‌گران آمریکایی از عراق سر باز زند.

امینی درباره هدف قرار گرفتن کشتی اسرائیلی در هفته گذشته، اظهار کرد: اول اینکه تیر غیبی بوده که از جبهه مقاومت به این کشتی برخورد کرده گرچه آنان اصرار دارند که این امر را به ایران نسبت دهند اما در عین حال بوده‌اند و خودشان شاهد هستند که این طور مسائل همیشه لازم نیست از ایران باشد.

امام‌جمعه شاهرود درباره تحلیل دوم، یادآور شد: ممکن است آسیب به کشتی اسرائیلی کار خودشان باشد تا آب‌های منطقه را ناامن کرده و پای قدرت‌های نظامی فرامنطقه‌ای را به منطقه ما باز کرده و به اهداف شوم که دارند، برسند و هر دو تحلیل در این مورد بیان می‌شود اما ملت ایران همچنان مانند سال‌های قبل مواظب است که دشمنان از این منطقه سو استفاده نکنند.

امام‌جمعه شاهرود با اشاره به سالروز شهادت امام کاظم(ع)، متذکر شد: شیعه کامل و پیرو کامل به تعبیر امام کاظم(ع) مؤمن واقعی کسی است که هر روز به حساب خود برسد یعنی در خود ببیند که اگر کار خوبی کرده، از خدا بخواهد آن امر اضافه شود اما اگر در این حساب رسی متوجه شد که کار خوبی نکرده، آن را جبران کند و اگر مؤمن این‌گونه باشد، همراه ائمه اطهار(ع) خواهد بود.

انتهای پیام
captcha