بهره‌گیری از آموزه‌های قرآنی برای بهبود شرایط جامعه
کد خبر: 3957681
تاریخ انتشار : ۱۵ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۴:۰۲
امام‌جمعه مهدی‌شهر تأکید کرد:

بهره‌گیری از آموزه‌های قرآنی برای بهبود شرایط جامعه

امام‌جمعه مهدی‌شهر به بهره‌گیری از آموزه‌های قرآنی برای بهبود شرایط جامعه تأکید کرد و گفت: هرکجا از آموزه‌های دینی در کشور بهره نبردیم انقلاب اسلامی ایران عقب ماند اما در شرایطی که قرآن و آموزه‌های دینی در دستور کار قرار گرفت همواره پیش‌رو بودیم.

بهره‌گیری از آموزه‌های قرآنی برای بهبود شرایط جامعه

به گزارش ایکنا از سمنان، محمد بارانی، امام‌جمعه مهدی‌شهر، 15 اسفند در خطبه‌های این هفته نماز عبادی سیاسی جمعه با اشاره به سالروز تأسیس کمیته امداد امام خمینی(ره)، گفت: هدف از ایجاد این نهاد محرومیت‌زدایی، برپایی رزمایش مواسات بود که با هدف یکپارچه‌سازی کمک‌های خیران در سراسر کشور در حال برگزاری است.

وی با بیان اینکه تاکنون ۱۱ میلیارد تومان کمک‌های نقدی و غیر نقدی در مهدی‌شهر در قالب رزمایش مواسات جمع‌آوری‌ شده است، اظهار کرد: باید در راستای محرومیت‌زدایی اقدامی مؤثر انجام شود.

امام‌جمعه مهدی‌شهر با بیان اینکه اشتغال‌زایی از دیگر فعالیت‌های مهم و مؤثر کمیته امداد است، متذکر شد: نباید تنها به ارائه بسته معیشتی و کمک نقدی به فقرا اکتفا کنیم بلکه دولت باید در راستای ریشه‌کنی فقر با ایجاد اشتغال و رونق تولید اقدامی اساسی انجام دهد و این‌ یکی از مهم‌ترین مطالبات مردم است.

بارانی بر ایجاد رونق در فضای کار و تولید کشور توسط دولت تأکید کرد و گفت: این در حالی است که در چند سال اخیر فضای گرانی و رکود اقتصادی رونق یافته است.

وی به انتخابات ریاست جمهوری و شورای اسلامی شهرها و روستاها در سال آینده اشاره کرد و گفت: در انتخابات سال آتی باید با انتخاب فردی انقلابی و جهادگر نسبت به رفع مشکلات کشور گام برداریم تا دولتی انقلابی بر مسند قدرت بنشیند.

امام‌جمعه مهدی‌شهر به بهره‌گیری از آموزه‌های قرآنی برای بهبود شرایط جامعه تأکید کرد و افزود: هرکجا از آموزه‌های دینی در کشور بهره نبردیم انقلاب اسلامی ایران عقب ماند اما در شرایطی که قرآن و آموزه‌های دینی در دستور کار قرار گرفت همواره پیش‌رو بودیم.

بارانی ادامه داد: ۱۵ اسفندماه، روز درختکاری و آغاز هفته منابع طبیعی است؛ درخت یک موجود زنده و دارای حیات است. بنابراین، باید منابع طبیعی را قدر بدانیم و در حفظ مراتع کوشا باشیم.

به گفته وی وجود جنگل‌های بکر و زیبا از مهم‌ترین ظرفیت‌های شهرستان مهدی‌شهر است که می‌تواند در جذب گردشگران مؤثر واقع شود و باید از وقوع آتش‌سوزی در این جنگل‌ها جلوگیری شود.

انتهای پیام
captcha