اجرای طرح انتخاب و معرفی روستای نمونه و برتر قرآنی در سمنان
کد خبر: 3957775
تاریخ انتشار : ۱۶ اسفند ۱۳۹۹ - ۰۹:۵۹

اجرای طرح انتخاب و معرفی روستای نمونه و برتر قرآنی در سمنان

مسئول امور قرآن و عترت اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان سمنان از اجرای طرح انتخاب روستای برتر و نمونه قرآنی در این استان خبر داد و گفت: هدف از اجرای این طرح ملی، توسعه فعالیت‌ها و فرهنگ قرآنی در روستاهای این استان است.

به گزارش ایکنا از سمنان، مجتبی نورمحمدی، مسئول امور قرآن و عترت اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان امروز 16 اسفند در نشست ستاد انتخاب روستاهای برتر و نمونه قرآنی استان با بیان اینکه برای انتخاب این روستاها، شیوه نامه‌ای تدوین و ابلاغ شده گفت:  این کار با هدف تمرکز بر روستاهای موفق در توسعه و ترویج فعالیت‌های قرآنی این روستاها است.

وی توجه به مباحث آموزش قرآن، فعالیت موسسه‌های قرآنی، فعالیت‌های فرهنگی قرآنی در روستا، برگزاری نشست‌های قرآنی، طرح تلاوت نور و نیز کارگاه‌‎ها و اقدامات فرهنگی و هنری قرآنی را از جمله شاخص‌های کمی و کیفی پیش‌بینی شده در این طرح دانست.

نورمحمدی ادامه داد: در این بحث به شاخص‌های کیفی نیز توجه ویژه‌ای شده به طوریکه تاثیر فعالیت‌های قرآنی در ارتقای شاخص‌های مختلف روستا از جمله کاهش آسیب‌های اجتماعی در روستاها نیز مورد بررسی و توجه قرار خواهد گرفت.

مسئول امور قرآن و عترت اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان به شرایط و فعالیت‌های گسترده قرآنی در این استان اشاره کرد و گفت: با توجه به زیرساخت‌های بسیار خوب قرآنی در استان تعداد روستاهای فعال در امور قرآنی  بسیار بالا خواهد بود و باید این روستاها با کمک دستگاه‌های ذیربط از جمله دهیاریها، بسیج، کانون های فرهنگی هنری مساجد و ادارات تبلیغات اسلامی شناسایی و به این ستاد معرفی شوند.

به گفته وی؛ استان سمنان دارای 549 آبادی است که از این تعداد 306 روستا دارای شورای اسلامی و 255 روستا دارای دهیاری هستند.

انتهای پیام
captcha